نوسود؛ احراز هویت دو کودک کولبر زخمی شده با تیراندازی نیروهای هنگ‌مرزی

دو کودک کولبر ١۶ ساله در پی تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی در مرز نوسود، به شدت زخمی شدند.

photo 2024 04 29 19 05 35 1

به گزارش کولبرنیوز، شامگاه یکشنبه ۹ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳، نیروهای هنگ‌مرزی در مرز نوسود بسوی گروهی از کولبران آتش گشودند که در پی آن دو کودک کولبر ۱۶ ساله، به شدت زخمی شدند.
هویت یکی از این کودک کولبران «پارسا حسینی»، ۱۶ ساله، اهل روستای «بلبزان» از توابع پاوه گزارش شده است. این کولبر از ناحیه «ران» مورد اصابت گلوله کلاشینکف قرار گرفته و به شدت زخمی شده است.
همچنین، یک کودک‌کولبر ۱۶ ساله دیگر با هویت «سهند (فامیلی نامشخص)»، اهل روستای «دره‌بیان» از توابع پاوه، با سلاح ساچمه‌ای از ناحیه «پشت» و «لگن» به شدت زخمی شده است.
هر دوی این کولبران بر اثر شدت جراحات وارده به مراکز درمانی شهر پاوه منتقل شده‌ و وضعیت سلامت آنان وخیم گزارش شده است.

لازم به ذکر است، در پی این تیراندازی یک کولبر دیگر اهل جوانرود نیز از ناحیه «کتف» زخمی شده است که تا این لحظه اطلاعی از سرنوشت وی در دست نیست.

با استناد به آمار ثبت شده در کولبرنیوز در سال ۱۴۰۲ شمسی، جمعاً ۴۴۴ کولبر در مناطق مرزی و مسیرهای بین جاده‌ای استان‌های آذربایجان‌غربی، کوردستان و کرمانشاه بر اثر عواملی هم‌چون تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم، بهمن و سرمازدگی، رفتن روی مین، سقوط از کوه و ارتفاع و سایر موارد کشته و زخمی شده‌اند. از این تعداد جمعاً ۴۴ کولبر معادل (١٠٪) کشته و ۴۰۰ کولبر معادل (٩٠٪) زخمی شدند. از مجموع ۴۴۴ کولبری که در سال ۱۴۰۲ کشته و زخمی شده‌اند، جمعاً ٣٧۳ مورد، معادل (٨۴٪) با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی صورت گرفته است.
هم‌چنین از مجموع ۴۴۴ کولبری که طی سال ۱۴۰۲ در نوار مرزی کوردستان کشته و زخمی شده‌اند، ٣٧ نفر از آن‌ها کودکان زیر ١٨ سال هستند.
در سال ١۴٠٢ ما شاهد افزایش ٩٠٪ کشته و زخمی شدن کولبران در نوارمرزی کوردستان بوده‌ایم.

کولبرنیوز

Next Post

نوسود؛ شش روز بی‌خبری از سرنوشت یک کولبر اهل جوانرود

د آوریل 29 , 2024
از شش روز پیش تاکنون هیچ خبری از سرنوشت یک کولبر اهل جوانرود، اطلاعی در دست نیست. به گزارش کولبرنیوز، شش روز است که اطلاعی از سرنوشت و وضعیت سلامت یک کولبر اهل جوانرود با هویت عنایت عیوضی‌نیا، ٣۵ سالە که متاهل و دارای یک فرزند می‌باشد، در دست نیست.آقای […]
photo 2024 04 29 19 40 31

You May Like