صدور حکم زندان و تعیین زمان دادگاهی برای ۶ نفر از فعالین کارگری شهر بانه

برای سه تن از فعالین کارگری شهر بانه حکم صادر و برای سه تن دیگر از این فعالین کارگری زمان دادگاهی تعیین شد.

فعالین کارگری شهر بانه
صدور حکم و تعیین نوبت دادگاه برای فعالین کارگری شهر بانه

به گزارش کولبر نیوز روز چهارشنبه ۱۶ آذرماه ۱۴۰۱، فواد فاروقی از فعالین سیاسی و مدنی شهر بانه در جریان جلسه دادگاهی که در دادگاه انقلاب اسلامی این شهر برگزار گردید، به ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شد، که با احتساب دو ماه زمان بازداشت، شش ماه باقیمانده به دو سال حبس تعلیقی تبدیل شد.
پروین عبدالله‌پناه فعال کارگری و مدنی نیز به اتهام “اقدام علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام و تجمع غیرقانونی” جمعاً به هشت ماه زندان تعزیری محکوم و با احتساب دو ماه زمان بازداشت ۶ ماه باقیمانده به دو سال تعلیقی تبدیل شد. لازم به ذکر است که نامبرده باید ماهانه نیز خود را به اداره اطلاعات معرفی کند.

افشین رشیدی دیگر فعال کارگری شهر بانه نیز به چهار ماه حبس تعزیری محکوم شده بود که با احتساب زمان بازداشت، به یک سال حکم تعلیقی تبدیل گردید.
از سوی دیگر به عمر سلیمانی، سعید محمدی و فاتح مجیدی سه فعال کارگری دیگر شهر بانه نیز اعلام شده است که روز اول اسفندماه زمان دادگاهی آن‌هاست.

روز شنبه ۲۸ خردادماه ۱٤٠١، پنج فعال کارگری و اجتماعی شهر بانه با اسامی سعید محمدی، پروین عبدالله‌پناه، فاتح مجیدی، فواد فاروقی و رحمان(عمر) سلیمانی پس از پنجاه و دو روز بازداشت در نهادهای امنیتی سنندج و بانه، هر کدام با قید وثیقه سیصد میلیون تومانی موقتا و تا زمان تکمیل پرونده از زندان شهرهای بانه و سنندج آزاد شدند.

چهار تن از این فعالین کارگری و اجتماعی روز جمعه ۲٧ خردادماه از بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج به زندان بانه منتقل شده بودند و در تماس تلفنی که با خانوادەهای خود داشتند ، اعلام کردند که قرار است فردا با قید وثیقه آزاد شوند.

این مطلب را در توییتر بازنشر کنید:


لازم به ذکر است که پروين عبدالله‌پناه دیروز از بازداشتگاه سنندج به زندان بانه منتقل نشده بود، او نیز همان روز با قید وثیقه سیصد میلیون تومانی از زندان سنندج موقتا آزاد شده است.

نیروهای اطلاعاتی و امنیتی بانە، روز سەشنبە ٦ اردیبهشت‏ماە ١٤٠١ در آستانه اول ماه مه روز جهانی کارگر هشت تن از فعالین کارگری و اجتماعی شهر بانه با نام‌های سعید محمدی، حسن عزتی، نیشتمان رحمتی، پروین عبدالله‌‌پناه، رحمان(عمر) سلیمانی، افشین رشیدی، فواد فاروقی و فاتح مجیدی را بدون حکم قضایی بازداشت و بە بازداشتگاە ادارە اطلاعات منتقل کردند.
از این هشت نفر نیشتمان رحمتی (همسر سعید محمدی) همان روز پس از چند ساعت بازجویی آزاد شد و روز بعد نیز فعال کارگری حسن عزتی عضو هیات مدیره انجمن صنفی کارگران ساختمانی بانه پس از یک روز بازجویی و بازداشت توسط نهادهای امنیتی بانه آزاد شد.

روز دوشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه ۱٤٠١ نیز افشین رشیدی فعال کارگری و اجتماعی شهر بانه پس از سپری کردن ۲۱ روز بازداشت با قید وثیقه سيصد میلیون تومانی موقتاً و تا زمان تکمیل پرونده آزاد شد.
پنج فعال کارگری و اجتماعی دیگر به نام‌های پروین عبدالله‌‌پناه از فعالین مدنی و فعال در حوزه حقوق زنان (همسر حسن عزتی)، رحمان(عمر) سلیمانی ۵۸ ساله فعال کارگری و از زندانیان سیاسی سابق، سعید محمدی ٤١ ساله فعال کارگری و از زندانیان سیاسی سابق، فواد فاروقی زندانی سیاسی سابق و از فعالین و چهره‌های خوشنام شهر بانه و فاتح مجیدی ۶٤ ساله و از معلمین اخراجی اداره آموزش و پرورش که پیشتر نیز ۸ سال در زندان رجایی شهر کرج محبوس بوده، را به بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج منتقل کرده بودند.

این مطلب مرتبط را نیز می‌توانید بخوانید:

آزادی پنج فعال کارگری و اجتماعی شهر بانه با قید وثیقه

کولبرنیوز

Next Post

یک کودک بلوچ در رودخانه جاسک غرق شد

پ دسامبر 29 , 2022
روز چهارشنبه ٧ دی ماه یک کودک بلوچ در یکی از رودخانه‌های شهرستان جاسک منطقه گیاوان زمین بلوچستان غرق شد. بنابه اخبار منتشر شده هویت این کودک “زبیر جوادزاده” ١٣ ساله و اهل روستای کاشی از توابع جاسک عنوان گردیده است.بلوچستان یکی از مناطق محروم ایران است که به دلیل […]
تصویری از زبیر جوادزاده کودک بلوچ غرق شده در رودخانه شهرستان جاسک

You May Like