فائزه براهویی به سه سال و شش ماه حبس تعزیری محکوم شد

فائزه براهویی زن معترض بازداشتی توسط دادگاه انقلاب زاهدان به سه سال و شش ماه حبس تعزیری محکوم شد.

photo 2022 11 07 15 24 52 1

به گزارش کولبر نیوز به نقل از “حال وش” فائزه براهویی زن معترض بازداشتی توسط دادگاه انقلاب زاهدان به اتهام‌های “اجتماع و تبانی برای اقدام علیه امنیت ملی”، “اهانت به رهبر جمهوری اسلامی”، “لیدری اغتشاشات” و “تبلیغ علیه نظام”
به سه سال و شش ماه حبس تعزیری محکوم شد.

روز سه‌شنبه ١٠ آبان‌ماه ۱۴۰۱، جلسه رسیدگی به اتهامات فائزه براهویی ۲۳ ساله، کنش‌گر بلوچ و فعال حقوق زنان، در شعبه دوم دادگاه انقلاب زاهدان برگزار شد. در جلسه رسیدگی به پرونده براهویی هیچ یک از قوانین حقوقی رعایت نشد و او از حق انتخاب وکیل نیز محروم بود. در دادگاه او متهم به “اجتماع و تبانی برای اقدام علیه امنیت ملی”، “اهانت به رهبر جمهوری اسلامی”، “لیدری اغتشاشات” و “تبلیغ علیه نظام” شده است. اکنون پرونده وی زیر نظر «قاضی قنبری» در دادگاه انقلاب می‌باشد.

فائزه براهویی اکنون در بند زنان زندان مرکزی زاهدان محبوس می‌باشد.

از فائزه براهویی به عنوان یکی از «زنان بی‌چهره» اعتراضات در بلوچستان یاد می‌شود، یکی از معترضینی است که خواستار رسیدگی به موضوع تجاوز ابراهیم کوچکزایی فرمانده انتظامی چابهار به دختری ١۵ ساله در چابهار بود.
پس از آن‌که «م.ب» دختری ۱۵ ساله در چابهار افشا کرده بود که ابراهیم کوچکزایی، فرمانده انتظامی این شهر در جریان بازجویی به او تجاوز کرده است، موجی از اعتراضات در شهرهای مختلف صورت گرفت.
وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی در راستای مقابله با این اعتراضات، دوشنبه ۱١ مهرماه ۱۴۰۱ اقدام به بازداشت فائزه براهویی کرده و او را به محل نامشخصی انتقال داد.
بی‌خبری از وضعیت فائزه براهویی تا یک ماه ادامه داشت، تا این که شعبه ۲ دادگاه انقلاب زاهدان، روز سه‌شنبه ۱۰ آبان‌ماه ١۴٠١، جلسه‌ای برای رسیدگی به اتهامات این معترض ۲۳ ساله برگزار کرد.
فائزه براهویی ٢٣ سالە است و پدر او ۱٢ سال پیش توسط جمهوری اسلامی اعدام شده است.
فعالان جامعه مدنی بلوچستان برای فراهم کردن شرایط عادلانه دادگاه اقدام به استخدام وکیل کردند، اما این تلاش‌ها با مانع‌سازی از سوی نهادهای امنیتی مواجه شده و در نهایت وکیلی از جانب دادگاه برای او تعیین شده است.

کولبرنیوز

Next Post

اعلام اعتصاب غذای تر لیلا حسین‌زاده در پی ممنوع التماس شدن وی در زندان

س نوامبر 8 , 2022
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it Share it لیلا حسین‌زاده فعال دانشجویی و زندانی سیاسی از تاریخ ۱۶ آبان در اعتراض به ممنوع التماس شدن وی در پی امتناع از قاعده حجاب احباری در زمان ملاقات با پدرش، اقدام به اعتصاب غذای تر کرده است. به […]
photo 2022 11 08 19 46 35

You May Like