اعلام اعتصاب غذای تر لیلا حسین‌زاده در پی ممنوع التماس شدن وی در زندان

لیلا حسین‌زاده فعال دانشجویی و زندانی سیاسی از تاریخ ۱۶ آبان در اعتراض به ممنوع التماس شدن وی در پی امتناع از قاعده حجاب احباری در زمان ملاقات با پدرش، اقدام به اعتصاب غذای تر کرده است.

photo 2022 11 08 19 46 35

به گزارش کولبرنیوز به نقل از شورای صنفی دانشجویان ایران لیلا حسین‌زاده، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته‌ی انسان‌شناسی دانشگاه تهران، فعال دانشجویی و زندانی سیاسی به دلیل امتناع از قاعدەی حجاب اجباری در ملاقات با پدرش، ممنوع التماس شدە و در اعتراض به این وضعیت از روز دوشنبه ۱۶ آبان‌ماه، دست به اعتصاب غذای تر زدە است.

لیلا حسین‌زاده روز شنبه ۲۹ مردادماه ۱٤٠١، توسط نیروهای امنیتی تهران در خیابان و مقابل منزل شخصی‌اش همراه با ضرب و شتم بازداشت و بعد از مدت کوتاهی از بازداشتگاه ۲۰۹ زندان اوین به بازداشتگاه اداره اطلاعات شیراز موسوم به پلاک ۱۰۰ منتقل شد و علی‌رغم گذشت هشتاد روز از زمان دستگیری و ابتلا به بیماری خودایمنی کماکان در زندان عادل‌آباد شیراز در بازداشت و بلاتکلیفی بسر می‌برد.

لازم به ذکر است که این فعال صنفی دانشجویی به دلیل ابتلا به بیماری خودایمنی، دو بار در سالهای ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ شامل حکم عدم تحمل کیفر شده بود. ابوالفضل حسین‌زاده، برادر این فعال صنفی دانشجویی پیشتر با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در این رابطه نوشتە بود: عوارض بیماری لیلا حسین‌زاده شدید شده است و او باید زیر نظر پزشک متخصص تحت درمان قرار گیرد. در دو ماه گذشته نیز علی‌رغم تشدید بیماری وی و تار شدن چشمانش، درخواست‌های او مبنی بر اعزام به بیمارستان از سوی مسئولان زندان بی‌جواب ماندە است.

لیلا حسین‌زاده در هشتاد روز گذشته، از حق تماس با وکیلش محروم بوده و از روز دوشنبه ۱۶ آبان‌ماه نیز در پی امتناع از قاعدە حجاب اجباری او را از داشتن تماس با خانواده محروم کردەاند و در اعتراض به این اقدام ناعادلانه، دست به اعتصاب غذای تر زده است.

کولبرنیوز

Next Post

گزارش شماره سه از فضای اعتراضی در میان همکاران رسمی وزارت نفت

چ نوامبر 9 , 2022
گزارش شماره سه از فضای اعتراضی در میان همکاران رسمی وزارت نفت بنا بە گزارش‌های رسیده به شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت، با وجود فشارهای زیاد و تهدیدات مکرر از سویی و وعده‌های بی‌اساس مدیران نفتی از سوی دیگر، اعتراضات و اعتصاب غذای پرسنل رسمی در سطحی گسترده در […]
photo 2022 11 09 13 46 59

You May Like