سنندج؛ وخامت وضع سلامت یک کولبر مجروح بر اثر شلیک مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی

وضع سلامت یک کولبر اهل سنندج که بر اثر شلیک مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی زخمی شده بود، وخیم گزارش شده است.

photo 2024 05 27 12 40 40

به گزارش کولبرنیوز، وضع سلامت فردین ویسی، کولبر اهل سنندج که در تاریخ ۱۸ فروردین‌ماه سال جاری در نوارمرزی بانه توسط نیروهای هنگ‌مرزی با سلاح ساچمه‌ای مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود، وخیم گزارش شده است.
بر اساس این گزارش، بیش از ۲۴ ساچمه در داخل ریه و ۳۰ ساچمه دیگر در داخل بدن آقای ویسی قرار دارد و زخم‌های ایشان دچار عفونت شدید شده است. آقای ویسی، نیاز به عمل جراحی فوری دارد، اما به دلیل هزینه چشمگیر بیمارستان و عدم توانایی مالی ایشان در پرداخت هزینه آن، عمل جراحی وی به تعویق افتاده است.

با استناد به آمار ثبت شده در کولبرنیوز در سال ۱۴۰۲ شمسی، جمعاً ۴۴۴ کولبر در مناطق مرزی و مسیرهای بین جاده‌ای استان‌های آذربایجان‌غربی، کوردستان و کرمانشاه بر اثر عواملی هم‌چون تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم، بهمن و سرمازدگی، رفتن روی مین، سقوط از کوه و ارتفاع و سایر موارد کشته و زخمی شده‌اند. از این تعداد جمعاً ۴۴ کولبر معادل (١٠٪) کشته و ۴۰۰ کولبر معادل (٩٠٪) زخمی شدند. از مجموع ۴۴۴ کولبری که در سال ۱۴۰۲ کشته و زخمی شده‌اند، جمعاً ٣٧۳ مورد، معادل (٨۴٪) با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی صورت گرفته است.
هم‌چنین از مجموع ۴۴۴ کولبری که طی سال ۱۴۰۲ در نوار مرزی کوردستان کشته و زخمی شده‌اند، ٣٧ نفر از آن‌ها کودکان زیر ١٨ سال هستند.
در سال ١۴٠٢ ما شاهد افزایش ٩٠٪ کشته و زخمی شدن کولبران در نوارمرزی کوردستان بوده‌ایم.

Next Post

مریوان؛ تداوم بازداشت و بی‌خبری از سرنوشت یک شهروند

د مه 27 , 2024
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it با گذشت یک هفته از زمان دستگیری کماکان از وضعیت مسعود احمدی اطلاعی در دسترس نمی‌باشد. به گزارش کولبرنیوز روز یک‌شنبه سی اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳، نیروهای امنیتی با یورش به منزل شخصی مسعود احمدی، نامبرده را بازداشت و به مکان نامعلومی […]
WhatsApp Image 2024 05 27 at 19.22.32
Telegram Channel