سقز؛ زخمی شدن دست‌کم ۵ کولبر در پی تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی و دستگیری ١٠ تن دیگر

دست‌کم ۵ کولبر اهل سقز در پی تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی بسطام از ناحیه سر، صورت، دست و پا بە شدت زخمی شدند و ١٠ تن دیگر از کولبران دستگیر و مورد شکنجه قرار گرفته‌اند.

IMG 3207

بە گزارش کولبرنیوز، روز پنج‌شنبه یازدهم آبان‌ماه ۱۴۰۲، نیروهای هنگ‌مرزی بە سمت گروهی از کولبران در نوارمرزی “بسطام” آتش گشودند کە در پی آن دست‌کم ۵ کولبر از ناحیه سر، صورت، دست و پا به شدت زخمی شدند و ١٠ تن دیگر از کولبران دستگیر و مورد شکنجه قرار گرفته‌اند. بر اساس این گزارش، این کولبران اهل شهر سقز می‌باشند.

بە گفتەی یک منبع مطلع، جراحت برخی از این کولبران عمیق و وضع جمسی آنان نامساعد گزارش شدە است. تا لحظە تنظیم این گزارش، هویت ٥ تن از کولبران مجروح شده برای کولبر نیوز احراز شده است که به این ترتیب می‌باشد: سیامک سهرابی، هیوا، خالد، عبدالله و کیوان.

با استناد به آمار ثبت شده در کولبر نیوز در ٦ ماە نخست سال ١۴٠۲، جمعاً ۸۵ کولبر در مناطق مرزی و مسیرهای بین جاده‌ای استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه بر اثر عواملی هم‌چون تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم، بهمن و سرمازدگی، رفتن روی مین، سقوط از کوه و ارتفاع و سایر موارد کشته و زخمی شده‌اند. از این تعداد جمعاً ۱۳ کولبر معادل (%۱۵) کشته و ۷۲ کولبر معادل (%۸۵) نیز زخمی شده‌اند.از مجموع ۸۵ کولبری که کشته و زخمی شده‌اند ۷۷ مورد معادل (%۹۱) با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی صورت گرفته است.

Next Post

روز دانش‌ آموز به روایت انقلاب و ضد انقلاب

ش نوامبر 4 , 2023
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it امروز شنبه سیزدهم آبان، روز دانش‌ آموز است، که پیشینه آن به ماههای آخر حکومت پهلوی بر می گردد. اما ۱۳ آبان در دوره حکومت جمهوری اسلامی مناسبتهای دیگری هم یافته است، که همگی نام دانش آموز را بر خود […]
IMG 3209
Telegram Channel