سرباز؛ مجروح شدن دو سوختبر بلوچ

در پی برخورد دو خودروی سوختبر در محور سرباز، دو سختبر بلوچ بە شدت زخمی شدند.

به گزارش کولبرنیوز، بە نقل از رسانک، روز یکشنبه ۶ اسفند ماه ۱۴۰۲، در پی برخورد دو خودروی سوختبر در روستای پیردان از توابع شهرستان سرباز، دو سوختبر بلوچ مجروح شدند.

از هویت دو سوختبر مجروح تا لحظه تنظیم گزارش اطلاعی در دست نیست.

گفتنی است عصر امروز دو خودروی نیسان سوختبر شاخ به شاخ با هم برخورد کرده که دو سوختبر مجروح و یکی از آنها با وضعیت نامساعد جسمانی به بیمارستانی در شهر ایرانشهر منتقل شد.

سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند. با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۳ میلادی دستکم ۱۷۲ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۴۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی که از این آمار ۱١ تن کودک بودند.

کولبرنیوز

Next Post

کوردستان؛ زخمی شدن ۲۰ کولبر با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی نوسود

د فوریه 26 , 2024
دست‌کم ۲۰ کولبر اهل شهرهای جوانرود، دالاهو، ثلاث‌باباجانی، مریوان، سروآباد، سنندج و پاوه با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی نوسود زخمی شدند. به گزارش کولبرنیوز شامگاه شنبه پنجم‌ اسفندماه ۱۴۰۲، نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی نوسود با سلاح ساچمه‌ای به سوی گروهی از کولبران آتش گشودند که در نتیجه آن […]
photo1708935377

You May Like