زخمی شدن یک کولبر در نوار مرزی ته‌ته هورامان

یک کولبر اهل درگا شیخان توسط نیروهای نظامی در نوار مرزی ته‌ته هورامان زخمی شد.

photo 2023 05 19 22 16 55

به گزارش کولبرنیوز روز پنج‌شنبه ۲۸ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲، یک کولبر اهل شهر روستای درگا شیخان توسط نیروهای نظامی در نوارمرزی ته‌ته هورامان از ناحیه باسن زخمی شد. هویت این کولبر “سعدی دانش پژوه” ٣٨ ساله و اهل روستای درگا شیخان می‌باشد.

لازم به ذکر است که دیروز صدها کولبر در نوارمرزی ته‌ته هورامان بیش از ۲۴ ساعت، بدون آب و غذا در محاصره نیروهای نظامی قرار داشتند که این نیز باعث خشم عمومی مردم این منطقه شده بود.

با استناد به آمار ثبت شده در کولبر نیوز در سال ١۴٠١ جمعاً ٢٣۴ کولبر در مناطق مرزی و مسیرهای بین جاده‌ای استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه بر اثر عواملی هم‌چون تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم، بهمن و سرمازدگی، رفتن روی مین، مین از کوه و ارتفاع و سایر موارد کشته و زخمی شده‌اند.
از این تعداد جمعاً ٣٩ کولبر معادل (%١٧) کشته و ١٩۵ کولبر معادل (%٨٣) زخمی شده‌اند.
از مجموع ٢٣۴ کولبری کە در سال ١۴٠١ کشتە و زخمی شدەاند، جمعاً ١٧٢ مورد معادل (%٧۴) با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی صورت گرفتە است.

کولبرنیوز

Next Post

مذهب و کارکرد سیاسی آن

ش مه 20 , 2023
مذهب در جوامع طبقاتی امروز، در همان‌حال که اعتقاداتِ توده‌های وسیعی از کارگران و مردم زحمت‌کش را تشکیل می‌دهد، ابزاری‌ست در دست سرمایه‌داران و دولت‌ها تا از طریق آن مردم را از مبارزه برای تغییر شرایط زندگی خود در همین دنیا باز بدارند. مذهب نه تنها در دوره نظام سرمایه‌داری […]
image 30

You May Like