رشت؛ تداوم بازداشت و بی خبری از وضعیت پنج زن بازداشتی

آناهیتا حجازی، زریتا رجایی، نینا گلستانی، هلاله ناطقه و نسیم طواف‌زاده، شهروندان ساکن رشت، علی‌رغم گذشت چهار روز از زمان بازداشت، کماکان در بلاتکلیفی بسر می‌برند.

photo 2023 11 15 16 11 19

به گزارش کولبرنیوز به نقل از هرانا، دستکم پنج شهروند ساکن رشت در بازداشت و بلاتکلیفی بسر می‌برند. رزیتا رجایی، نینا گلستانی، هلاله ناطقه، نسیم طواف‌زاده و آناهیتا حجازی در تاریخ ۲٠ آبان‌ماه ١۴٠۲ به صورت جداگانه بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.
سید جواد سجادی‌راد، همسر نینا گلستانی با انتشار مطلبی اعلام کرد: بازداشت نینا گلستانی صبح روز شنبه ٢٠ آبان‌ماه، توسط ماموران اطلاعات سپاه صورت گرفته است. ماموران پس از بازداشت اقدام به تفتیش منزل کرده و شماری از وسایل شخصی از جمله تلفن همراه و لپ تاپ وی را ضبط کردند.
به گفته آقای سجادی‌راد، نینا گلستانی از زمان بازداشت تنها یک تماس تلفنی کوتاه با مادرش داشته است. او در این تماس به محل نگهداری خود اشاره‌ای نکرده است. هم‌چنین روز یکشنبه هفته جاری وی جهت انجام مراحل بازپرسی به دادگستری منتقل شد.
برخی از منابع محلی از بازداشت دستکم بیست فعال زن در استان گیلان توسط ماموران سپاه پاسداران خبر داده‌اند.
آناهیتا حجازی فعال حقوق حیوانات، مدیر خانه امن آنا و شهروند ساکن رشت، رزیتا رجایی داستان‌نویس، نینا گلستانی داستان‌نویس، هلاله ناطقه و نسیم طواف، روزنامه‌‌نگاران پایگاه تحلیل خبری مرور هستند.
لازم به ذکر است، پیش از این نیز در مردادماه سال جاری دستکم سیزده تن از فعالان عمدتاً زن به صورت جداگانه در استان گیلان بازداشت شده بودند.

کولبرنیوز

Next Post

اسماعیل قوچ قربانی است! - محمود عبدی (میرزا عبدالله)

پ نوامبر 16 , 2023
با رجب صاحب چایخانە احوال پرسی کردم. “ڕۆژ باش بەرێز ڕەجەب!” چهارپایە را کشیدم و خواستم بنشینم که اسماعیل درحالی یک سینی و چند استکان خالی در دست داشت، آمد. بهم خوش آمد گفت. ولی امروزش مثل دیروزش نبود! بی حال و بی رمق و کسل! همین جا در چایخانه، وردست […]
میرزاعبدالله 1024x576 1

You May Like