بلاتکلیفی ندا ناجی فعال کارگری و حقوق زنان در زندان اوین

ندا ناجی فعال کارگری و حقوق زنان، با گذشت بیش از سه هفته از زمان بازداشتش با تنی مریض همچنان در زندان اوین در بلاتکلیفی به‌سر می‌برد.

photo 2022 10 25 20 56 03

به گزارش کولبر نیوز ندا ناجی فعال کارگری و حقوق زنان که روز دهم مهرماه ۱۴۰۱، با یورش نیروهای نیروهای امنیتی به خانه‌اش در تهران بازداشت شد، هم‌چنان باوجود داشتن آسم و مشکلات شدید تنفسی در بند ۲۰۹ زندان اوین در بلاتکلیفی به‌سر می‌برد و از اتهام خود بی‌خبر است.

لازم به ذکر است که مهرانه قاسمی مادر این زندانی سیاسی در هنگام آتش‌سوزی در زندان اوین در صفحه اینستاگرام خود نوشت که: «ندا در پی آتش‌سوزی زندان اوین به دلیل داشتن آسم و مشکلات شدید تنفسی به بهداری زندان اوین منتقل شده است». او هم‌چنین نوشت که «فرزندم بیمار است و باید هرچه زودتر آزاد شود و مسئولان زندان داروها را به او تحویل نمی‌دهند».

مادر این فعال زنان که بارها و بارها به زندان اوین مراجعه کرده و بی‌خبر به خانه بازگشته روز بعد در استوری دیگری نوشت: «امروز از ساعت ۸ صبح تا پنج و نیم عصر روبروی اوین معطل بودیم، بلکه بتوانیم دخترم را آزاد کنیم اما دریغ از یک خبر. از سلامتی‌اش پرسیدم گفتند ندا تحت درمان است، فقط همین و نه بیشتر.»
مهرانه قاسمی نوشته که دیگر نمی‌داند باید به کجا مراجعه کند تا صدایش شنیده شود: «جز سردواندن ما و تحقیر و توهین برای پیگیری که حق قانونی یک مادر است چیز دیگری تحویل دادید؟ چند بار از دادسرای اوین مرا حواله در بالایی می‌کنید؟ از بازپرسی به دادیاری؟ دختر من بعد از آتش‌سوزی تنها یک تلفن دودقیقه‌ای داشته. چه بلایی سر دختر من آمده که حتی از یک تماس محرومم کردید؟ گفتید نامه بنویس، چندبار نامه بنویسم مراجع قضایی رسیدگی کنند؟ دختر من بیماری تنفسی دارد و من روزهاست که صدایش را نشنیده‌ام. مگر خودتان اعلام نکردید که وثیقه شده چرا پس هیچ پاسخی به من نمی‌دهید؟ حداقل به حرف خودتان پایبند باشید و ندا را آزاد کنید.»

ندا ناجی روز چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۸، همزمان با روز جهانی کارگر، به همراه ده‌ها تن از فعالین کارگری و شرکت کنندگان در تجمع اعتراضی در مقابل ساختمان مجلس در پی ورود نیروهای امنیتی و به خشونت کشیده شدن این تجمع بازداشت شد. وی در تاریخ ۲۵ خردادماه از بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به ۲۰۹ زندان اوین به زندان قرچک ورامین منتقل شد و نهایتاً در تاریخ ۱۶ مردادماه ۱۳۹۸ به بند زنان زندان اوین منتقل شد.
روز دوشنبه ۱۷ تیرماه ۱۳۹۸، جلسه آخر بازپرسی و آخرین دفاع ندا ناجی، در دادسرای اوین برگزار و قرار بازداشت وی مجدداً تمدید شد. اتهامات مطروح علیه خانم ناجی طی این جلسه دادگاه “اجتماع و تبانی، تبلیغ علیه نظام، اخلال در نظم عمومی و تمرد از دستورات مامورین دولتی” عنوان شده بود. او که از زمان بازداشت حدود ۳۰۰ روز را در بازداشت موقت به سر برده بود، توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمد مقیسه به تحمل ۵ سال و شش ماه حبس تعزیری محکوم شده بود و این حکم در مرحله تجدید نظر به ۳۰ ماه حبس کاهش پیدا کرد.
نهایتاً خانم ناجی که در تاریخ ۸ اسفندماه ۱۳۹۸ به مرخصی اعزام شده بود، با پایان دوران مرخصی به دادسرای اوین مراجعه کرده و به او گفته شده است که با توجه بخشنامه نوروزی قوه قضاییه و تحمل بیش از یک سوم دوران محکومیت، دیگر به زندان باز نخواهد گشت.

کولبرنیوز

Next Post

زخمی شدن سه کولبر در نوارمرزی نوسود

پ اکتبر 27 , 2022
سه کولبر اهل شهرستان ثلاث‌باباجانی با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی نوسود زخمی شدند. به گزارش کولبر نیوز روز چهارشنبه چهارم آبان‌ماه ١۴٠١، سه کولبر اهل شهرستان ثلاث‌باباجانی با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی نوسود زخمی شدند.بر پایه این گزارش هویت این سه کولبر عبارت است از: “ولی […]
photo 2022 10 27 11 06 56

You May Like