خاش؛ کشته و زخمی شدن سه سوختبر بلوچ

در پی برخورد دو خودرو در خاش، سه سوختبر بلوچ کشته و زخمی شدند.

به گزارش کولبرنیوز، بە نقل از حال‌وش، صبح امروز جمعه ۲۴ آذرماه ۱۴۰۲، در پی برخورد دو دستگاه خودرو سوختبر در خاش که منجر به آتش سوزی شده، دو سوختبر بلوچ در شعله‌های آتش جان خود را از دست داده و یک سوختبر دیگر بشدت مجروح شده است. بر اساس این گزارش، سوختبر مجروح به بیمارستان منتقل شده است.

هویت دو سوختبر جان باخته «رضا سابکی» و «حسین سابکی» و هویت فرد مجروح «قاسم سابکی» عنوان شدە است.

سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند. با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۲ میلادی دستکم ۱۰۵ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۵۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی شدند.

کولبرنیوز

Next Post

تازه‌ترین نامه سپیده قلیان؛ با دستور وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی، محکوم به نفی بلد هستم

ش دسامبر 16 , 2023
سالهاست که در تبعید به سر می‌برم. طی این سال‌ها برای رفع این حکم دست به هر کاری زده‌ام؛ نامه نگاری، مذاکره، مناقشه، تحصن، اعتصاب. گفته‌ام جان و نان خانواده‌ام در خطر است، هر هفته طی کردن هزاران کیلومتر راه مصیبت است. اما هر بار با ادامه‌ی روند تبعید به […]
IMG 3493

You May Like