جانباختن یک سوختبر بلوچ درايرانشهر

یک سوختبر بلوچ بر اثر تیراندازی مستقیم نیروهای مرصاد در شهرستان ایرانشهر جانش را از دست داد.

image 24

به گزارش رسیده، شامگاه ٢۵ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲، تیراندازی نیروهای نظامی مرصاد به سمت یک خودروی سوختبر منجر به واژگونی خودرو و جان باختن راننده آن شد. هویت این سوختبر بلوچ، “جما سرافرازی (آهورانی)”، حدوداً ٢۴ ساله، فرزند علی و اهل خیرآباد نایگون از توابع شهرستان پهره (ایرانشهر) می‌باشد.
گفته می‌شود بدنبال تیراندازی نیروهای مرصاد، خودروی جُما به گاردریل کنار جاده برخورد کرده و منجر به کشته شدن او شده است. گفتنی است که نیروهای مرصاد پس دچار حادثه شدن این سوختبر بلوچ، بدون اینکه به او کمک کنند از محل، متواری شده‌اند.

سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند. با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۲ میلادی دستکم ۱۰۵ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۵۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی شدند.

Next Post

تهران؛ برگزاری جلسه رسیدگی به اتهامات داود رضوی

س مه 16 , 2023
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات داود رضوی از اعضای هیات مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه در شعبه ١۵ دادگاه انقلاب تهران برگزار شد. به گزارش کولبرنیوز به نقل از سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و […]
photo 2023 05 16 19 55 23
Telegram Channel