آتش گرفتن یک جایگاه سوخت گازوئیل (مندی) در سفید آبه + ویدیو

روز شنبه ۵ فروردین‌ماه ۱۴۰۲ یک جایگاه سوخت گازوئیل(مندی) در سفیدآبه دچار سوختگی شد که بر اثر آن بیش از ۳۰ بشکه گازوئيل سوخته شد.

بنابه گزارش‌های منتشر شده، آتش سوزی در این محل (محل سوختگیری گازوئيل کشان) که در اصطلاح بلوچی “مندی” خوانده می‌شود، با همت مردمی خاموش شد است.

سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند.
با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۲ میلادی دستکم ۱۰۵ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۵۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی شدند.

کولبرنیوز

Next Post

عیسی ابراهیم‌زاده به چهار سال حکم تعزیزی محکوم شد

ی مارس 26 , 2023
دادگاه انقلاب اشنویه در حکمی “عیسی ابراهیم‌زاده”، از بازداشت شدگان اعتراضات اخیر را به تحمل چهار سال حبس تعزیزی محکوم کرد. به گزارش کولبر نیوز عیسی ابراهیم‌زاده به اتهام نگهداری سلاح کلاشنیکف و ١٧ گلوله جنگی به چهار سال حبس و به اتهام عضویت در یکی از احزاب کردستانی مخالف […]
ابراهیم‌زاده

You May Like