تهران؛ سمانه اصغری به یک سال حبس تعزیری محکوم شد

سمانه اصغری، دانشجوی مهندسی صنایع دانشگاه خوارزمی، فعال حقوق کودکان و عضو سابق هیات مدیره انجمن حمایت از حقوق کودکان به یک سال حبس تعزیری محکوم شد.

photo 2023 12 16 16 09 31

به گزارش کولبرنیوز روز جمعه ۲۵ آذرماه ١۴٠٢، سمانه اصغری، دانشجوی مهندسی صنایع دانشگاه خوارزمی، فعال حقوق کودکان و عضو سابق هیات مدیره انجمن حمایت از حقوق کودکان از سوی شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به یک سال حبس تعزیری با احتساب ایام بازداشت محکوم شد. بر اساس این گزارش حکم صادره به صورت حضوری به خانم اصغری اعلام شده است.

سمانه اصغری روز پنجشنبه ۲۳ شهریورماه ١۴٠٢، توسط نیروهای امنیتی در منزل خود در تهران بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. وی روز یکشنبه نهم مهرماه ۱۴۰۲، از بازداشتگاه ۲۰۹ اوین به زندان قرچک ورامین منتقل شد. نهایتاً روز چهارشنبه ١٢ مهرماه ۱۴۰۲، سمانه اصغری با تودیع قرار وثیقه یک میلیارد تومانی موقتاً و تا زمان پایان مراحل دادرسی از زندان قرچک ورامین آزاد شد.
این فعال حقوق کودک، پیش‌تر در تاریخ ١۵ اسفندماه ۱۴۰۱، توسط شعبه ١۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ١٨ سال و ۳ ماه حبس تعزیری محکوم شده بود. اتهامات مطروحه علیه ایشان، «اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت داخلی/ خارجی»، «اخلال در نظم و آسایش عمومی»، «اغوا یا تحریک مردم به جنگ و کشتار با یکدیگر به قصد برهم زدن امنیت کشور»، «تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی»، «حضور زنان در معابر و انظار عمومی بدون حجاب شرعی»، «عضویت در دسته یا جمعیت یا شعبه جمعیت هایی که در داخل کشور با هدف برهم زدن امنیت کشور تشکیل شده» و «نشر اکاذیب» عنوان شده بود.

کولبرنیوز

Next Post

مقاومت در زندان‌ها انعکاس رزمندگی در بیرون زندان است! 

ش دسامبر 16 , 2023
جمهوری اسلامی بدنبال موضع‌گیری‌های جبوبانه در حمله اسرائیل به غزه و تضعیف هرچه بیشتر، بیش از پیش به ابزار سرکوب، از جمله زندان، دستگیری، تشدید فشار بر زندانیان سیاسی و ازیاد اعدام در زندان‌ها متوسل شده است. نگاهی به اخبار یک هفته اخیر موید این واقعیت می‌باشد. مهسا یزدانی مادر […]
IMG 3495

You May Like