تهران؛ انتقال سمانه اصغری به زندان قرچک ورامین

سمانه اصغری، دانشجوی مهندسی صنایع دانشگاه خوارزمی، فعال حقوق کودک و عضو سابق هیات مدیره انجمن حمایت از حقوق کودکان از بازداشتگاه ۲۰۹ اوین به زندان قرچک ورامین منتقل شد.

IMG 2964

به گزارش کولبرنیوز روز یکشنبه نهم مهرماه ۱۴۰۲، سمانه اصغری، دانشجوی مهندسی صنایع دانشگاه خوارزمی، فعال حقوق کودک و عضو سابق هیات مدیره انجمن حمایت از حقوق کودکان از بازداشتگاه ۲۰۹ اوین به زندان قرچک ورامین منتقل شد. بر اساس این گزارش سمانه اصغری روز یکشنبه از بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین به زندان قرچک ورامین منتقل شده است.

سمانه اصغری روز پنج‌شنبه ٢٣ شهریورماه ١۴٠، توسط نیروهای امنیتی در منزل خود در تهران بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

سمانه اصغری، در تاریخ ۱۹ مهرماه ۱۴۰۱، بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. وی پس از مدتی به زندان قرچک ورامین منتقل شد و نهایتا در تاریخ ۴ اردیبهشت‌ماه سال جاری از این زندان آزاد شد.   

این فعال حقوق کودک، پیشتر در تاریخ ١۵ اسفندماه ۱۴۰۱، توسط شعبه ١۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ١٨ سال و ۳ ماه حبس تعزیری محکوم شده بود. اتهامات مطروحه علیه ایشان، «اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت داخلی/ خارجی»، «اخلال در نظم و آسایش عمومی»، «اغوا یا تحریک مردم به جنگ و کشتار با یکدیگر به قصد برهم زدن امنیت کشور»، «تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی»، «حضور زنان در معابر و انظار عمومی بدون حجاب شرعی»، «عضویت در دسته یا جمعیت یا شعبه جمعیت هایی که در داخل کشور با هدف برهم زدن امنیت کشور تشکیل شده» و «نشر اکاذیب» عنوان شده بود.

کولبرنیوز

Next Post

بوشهر؛ تعیین زمان و شعبه دادگاه رسیدگی به اتهامات چهار عضو کانون صنفی معلمان بوشهر 

د اکتبر 2 , 2023
جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات محسن عمرانی، محمود ملاکی، اصغر حاجب و عبدالرضا امانی‌فر، از اعضای هیات مدیره کانون صنفی معلمان استان بوشهر در تاریخ ۲۷ مهرماه ۱۴۰۲ در دادگاه کیفری بوشهر برگزار خواهد شد. به گزارش کولبرنیوز به نقل از شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، جلسه دادگاه رسیدگی […]
IMG 2965

You May Like