صدور کیفرخواست «افساد فی‌الارض» برای رفیق سلیمی، از معترضان بازداشتی شهر سنندج

کیفرخواست رفیق سلیمی از معترضان بازداشتی شهر سنندج توسط شعبه دوم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهر سنندج صادر و به «افساد فی‌الارض» متهم شده است‌؛ پرونده وی به دادگاه انقلاب ارجاع داده شد.

photo 2023 01 24 20 12 00 edited

به گزارش کولبر نیوز روز یک‌شنبه ۹ بهمن‌ماه ۱۴۰۱، خانواده رفیق سلیمی جهت اطلاع از وضعیت پرونده وی به دادگاه مراجعه کرده‌اند که به آن‌ها اعلام شده است که، کیفرخواست رفیق سلیمی توسط شعبه دوم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهر سنندج صادر و پرونده وی به دادگاه انقلاب ارجاع داده شده است. بر اساس این کیفرخواست که توسط قاضی نقی‌زاده معاون دادستان و رئیس شعبه دوم دادسرای عمومی و انقلاب شهر سنندج صادر شده است. آقای سلیمی به «افساد فی‌الارض» متهم شده است.
از سوی دیگر طی تلفنی که امروز رفیق سلیمی از زندان سنندج با خانواده‌اش داشته است‌؛ اعلام کرده است که از سوی زندان به او اعلام کرده‌اند که کیفرخواست پرونده او صادر شده است و در نتیجه منتظر آزادی موقت با گذاشتن وثیقه نباشد.

رفیق سلیمی روز چهارشنبه ۲۸ دی‌ماه ۱۴۰۱ پس از گذشت بیش از ۵۰ روز بازداشت و شکنجه در بازداشتگاه‌های اداره اطلاعات، به زندان مرکزی سنندج منتقل شده است.
پیش‌تر یک منبع نزدیک به خانواده سلیمی به کولبر نیوز گفته بود: “رفیق سلیمی بیمار است و از مشکلات جسمی رنج می‌برد و نیاز به رسیدگی پزشکی و دسترسی روزانه و درمان دارد.”
رفیق سلیمی و پسرش فواد سلیمی روز دوشنبه ۷ آذرماه ١۴٠١ توسط نیروهای امنیتی شهر سنندج در محل کار فواد سلیمی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده بودند.
سرانجام روز یک‌شنبه ۱۸ دی‌ماه ۱۴۰۱ فواد سلیمی با تودیع قرار وثیقه یک میلیارد تومانی به صورت موقت و تا زمان پایان مراحل دادرسی از زندان مرکزی سنندج آزاد شد. رفیق و فواد سلیمی طی مدت بازداشت از دسترسی به وکیل و ملاقات با خانواده محروم بوده‌اند.

به گفته یک منبع نزدیک رفیق و فواد سلیمی در بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج به شدت مورد شکنجه روحی و فیزیکی نیروهای امنیتی قرار گرفته‌اند.

رفیق سلیمی نیز یکی از پرشمار بازداشت شدگان اعتراضات سراسری اخیر است که با اتهام «افساد فی‌الارض» روبه‌رو شده است، اتهامی که این روزها دادگاه‌های انقلاب به مثابه اتهامی انتقام‌جویانه برای ایجاد رعب علیه معترضان صادر و به دنبال آنها حکم اعدام را صادر می‌کند.

کولبرنیوز

Next Post

تحمیل پرچم، سرآغاز تحمیل بی‌حقوقی بر مردم

د ژانویه 30 , 2023
تحمیل پرچم، سرآغاز تحمیل بی‌حقوقی بر مردم با اوج گیری انقلاب ژینا گروه‌های مختلف سیاسی، عمدتاً در خارج کشور، هر کدام به ترسیم تصویر خود از قدرت سیاسی بعد از سرنگونی جمهوری‌اسلامی می‌پردازند. تا این جای قضیه هر جایگاهی برای این‌گونه تلاش‌ها قائل باشیم، امری بسیار طبیعی است و به […]
photo 2023 01 30 13 10 23

You May Like