خبر فوری؛ چهار فعال سیاسی کورد اعدام شدند

بامداد امروز دوشنبه ٩ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ چهار فعال سیاسی کورد به نام‌های «پژمان فاتحی»، «هه‌ژیر (محمد) فرامرزی»، «محسن مظلوم» و «وفا آذربار» پس از ١٨ ماه حبس توسط جلادان رژیم جمهوری اسلامی اعدام شدند.

فعال سیاسی کورد اعدام شدند

به‌گزارش کولبرنیوز در اواخر تیرماه ۱۴۰۱ چهار فعال سیاسی کورد به نام‌های «پژمان فاتحی»، «هه‌ژیر (محمد) فرامرزی»، «محسن مظلوم» و «وفا آذربار» توسط ماموران وزارت اطلاعات رژیم پس از ورود به ایران بازداشت شدند. این افراد بعدتر با اتهام جاسوسی و فعالیت برای دستگاه اطلاعاتی اسرائیل (موساد) از طریق اقدام برای انفجار یک مرکز حساس امنیتی در اصفهان روبرو شدند.
در مدت زمان بازداشت ١٨ ماهه خود از سرنوشت این افراد اطلاعی در دست نبود. اما رژیم با پخش اعترافات اجباری آنان سعی در تحمیل اتهامات به این افراد و افکار عمومی بود.
«پژمان فاتحی» متولد ٢٣ آبان ١٣٧۲ کامیاران، «محسن مظلوم» متولد ١٧ بهمن ۱۳۷۱ مهاباد، «هه‌ژیر (محمد) فرامرزی» متولد ١۵ آبان ۱۳۷۲ دهگلان و «وفا آذربار» متولد ۲۰ فروردین ۱۳۷۴ بوکان در حالی صبح امروز توسط رژیم با طناب دار به قتل رسیدند که «مسعود شمس‌نژاد» وکیل این چهار زندانی در توییتی در تاریخ ۲۶ دی‌ماه نوشته بود که دیوان عالی کشور درخواست اعاده دادرسی را «به دلیل عدم پیوست دادنامه‌های بدوی و فرجامی» رد کرده است ، این در حالی است که در پرونده‌های امنیتی، دادنامه‌ها در اختیار وکلا قرار نمی‌گیرد.

زانا سعيدزاده

Next Post

فراخوان سازمان‌های حقوق بشری برای اعتصاب عمومی "نه به اعدام"

د ژانویه 29 , 2024
اعدام ها در کوردستان چنان شتاب گرفتە اند و ماشین سرکوب جمهوری اسلامی ایران چنان گستاخانە جوانان این سرزمین را درو می کند گویی طناب دار و زور عریان را برای مجازات دستەجمعی مردم کوردستان و کشتن آزادی و آزادگی و آزادیخواهی و آزادیخواهان ابزار نمودە است. در آخرین مورد، […]
photo1706538224

You May Like