تداوم بازداشت و بی‌خبری‌؛ افزایش نگرانی‌ها از وضعیت آزاد خوانچه‌زر در بازداشتگاه اداره اطلاعات شهر مریوان

آزاد خوانچه‌زر فعال کارگری و اجتماعی در حالیکه دوره نقاهت شیمی درمانی خود را از سر می‌گذراند، با گذشت بیش از ۵۰ روز از زمان دستگیری همچنان در بازداشتگاه اداره اطلاعات شهر مریوان تحت بازجویی و فشار قرار دارد.

photo 2023 02 13 14 37 26

به گزارش کولبر نیوز آزاد خوانچه‌زر فعال کارگری و اجتماعی شهر مریوان با گذشت بیش از ۵۵ روز از زمان دستگیری کماکان در بازداشت نهادهای امنیتی شهر مریوان می‌باشد. از آن‌جایی که این فعال کارگری از بیماری سرطان رنج می‌برد نگرانی‌ها در مورد سرنوشت و سلامتی او افزایش یافته است. این فعال کارگری مدتی قبل از دستگیری تحت دو دوره شیمی‌درمانی و پرتو درمانی قرار گرفته است و در حالی دارد دوره نقاهت را می‌گذراند که در بازداشتگاه اداره اطلاعات شهر مریوان تحت بازجویی و شکنجه روحی و روانی قرار دارد.

آزاد خوانچه‌زر روز سه‌شنبه ۲۹ آذرماه ۱۴۰۱ پس از تفتیش منزل از سوی نهادهای امنیتی شهر مریوان بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات این شهر منتقل شده است.

آزاد خوانچه‌زر یکی از فعالین مدنی شناخته شده شهر مریوان می‌باشد که در دوران همه‌گیری پاندمی کرونا با کمک دوستانش اقدام به ایجاد کمیته محلات مریوان کردند که برای دوره‌ای نسیبتاً طولانی فعالیت‌های ارزنده‌ای در شهر مریوان انجام دادند.

کولبرنیوز

Next Post

آزادی فعال کارگری اسماعیل گرامی از زندان رجایی‌شهر کرج

د فوریه 13 , 2023
اسماعیل گرامی فعال کارگری امروز دوشنبه ۲۴ بهمن‌ماه ۱۴۰۱ از زندان رجایی‌شهر کرج آزاد شد. به گزارش کولبر نیوز امروز دوشنبه ۲۴ بهمن‌ماه ۱۴۰۱، فعال کارگری اسماعیل گرامی از زندان رجایی‌شهر کرج آزاد شد. کماکان از جزییات آزادی بیش از موعود این زندانی اطلاعی در دسترس نمی‌باشد، اما محتمل است […]
photo 2023 02 13 20 11 27

You May Like