آزادی فعال کارگری اسماعیل گرامی از زندان رجایی‌شهر کرج

اسماعیل گرامی فعال کارگری امروز دوشنبه ۲۴ بهمن‌ماه ۱۴۰۱ از زندان رجایی‌شهر کرج آزاد شد.

photo 2023 02 13 20 11 27

به گزارش کولبر نیوز امروز دوشنبه ۲۴ بهمن‌ماه ۱۴۰۱، فعال کارگری اسماعیل گرامی از زندان رجایی‌شهر کرج آزاد شد. کماکان از جزییات آزادی بیش از موعود این زندانی اطلاعی در دسترس نمی‌باشد، اما محتمل است که آزادی این فعال کارگری به دنبال صدور بخشنامه « عفو و کاهش مجازات عمومی» صورت گرفته باشد.

این فعال کارگری پیشتر توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران از بابت اتهام «اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور» به ۵ سال حبس تعزیری، ۷۴ ضربه شلاق و دو میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شده بود، در شهریورماه سال ۱۴۰۰ توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر تهران عینا تایید شد.
اسماعیل گرامی در تاریخ ۱۷ اسفندماه ١٣٩٩ همزمان با اعتراضات سراسری بازنشستگان در کشور، تجمع کارگران، معلمان و بازنشستگان در مقابل وزارت کار در تهران، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و یک روز بعد آزاد شد.
او مجدداً در تاریخ ۱۴ فروردین‌ماه ۱۴۰۰، توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود در تهران بازداشت و به شعبه ۲ بازپرسی دادسرای اوین منتقل شد. اسماعیل گرامی نهایتاً در تاریخ ۱۹ فروردین‌ماه ١۴٠٠ به قرنطینه زندان تهران بزرگ منتقل شد.

اسماعیل گرامی فعال کارگری ۶۸ ساله و همسر ژاله روح‌زاد معلم بازنشسته و فعال صنفی معلمان است.

کولبرنیوز

Next Post

نگاهی کوتاه به فعالیت‌های جانباخته الله‌قلی جهانگیری و یارانش و بخشی از سخنرانی الله‌قلی جهانگیری در ۲ شهریورماه ١٣۶٠| به مناسبت ۳۹مین سالگرد جانباختن الله‌قلی جهانگیری و یارانش

س فوریه 14 , 2023
برگرفتە از: کانال تلگرام مدرسە اکتبر زندەیاد اللەقلی جهانگیری یکی از سازمانگران و سخنگویان حرکت‎های دانشجویی اواخر دهە چهل خورشیدی و از بنیان‎گذاران گروه‎های کوه‎نوردی دانشجویی در ایران بود، از نوادگان میرزا جهانگیر(خان) قشقائی است. او در سال ۱۳۲۶ خورشیدی به دنیا آمده و اولین فرزند خانواده می‌باشد. دوران دبستان […]
photo 2023 02 14 12 14 24

You May Like