تداوم بازداشت و افزایش نگرانی‌ها از وضعیت سلامتی لیلا حسین‌زاده

ابتلای لیلا حسین‌زاده فعال دانشجویی و زندانی سیاسی سابق به بیماری خود ایمنی، پس از گذشت یک هفته از زمان بازداشت و تداوم بازداشت وی، موجب افزایش نگرانی خانواده و دوستان او شده است.

photo 2022 08 27 16 24 54

به گزارش کولبر نیوز به نقل از هرانا، امروز شنبه پنجم شهریور ماه ۱۴۰۱، لیلا حسین‌زاده فعال صنفی دانشجویی و زندانی سیاسی سابق کماکان پس از گذشت یک هفته از زمان بازداشت همچنان در بازداشت و بلاتکلیفی به‌سر می‌برد. این در حالی است که ابتلای لیلا حسین‌زاده به بیماری خودایمنی در کنار تداوم بازداشت وی، موجب نگرانی خانواده و دوستان این فعال صنفی دانشجویی شده است.

لیلا حسین‌زاده در اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ به دلیل بروز بیماری صعب‌العلاج “خود ایمنی” مشمول «عدم تحمل کیفر» شناخته و از زندان آزاد شده بود. با این حال این دومین بار است که علی‌رغم به رسمیت شناخته شدن بیماری‌اش توسط نیروهای وزارت اطلاعات همراه با ضرب و شتم بازداشت می‌شود.

لیلا حسین‌زاده روز شنبه ۲۹ مردادماه ۱٤٠١، توسط نیروهای امنیتی تهران در خیابان و مقابل منزل شخصی‌اش همراه با ضرب و شتم بازداشت شد و بعد از مدت کوتاهی از بازداشتگاه ۲۰۹ زندان اوین به بازداشتگاه اداره اطلاعات شیراز موسوم به پلاک ۱۰۰ منتقل شد.
امیر رئیسیان وکیل مدافع لیلا حسین‌زاده با انتشار مطلبی در صفحه‌ی شخصی‌اش اظهار داشت که بازداشت خانم حسین‌زاده با دستور دادسرای شیراز صورت گرفته است.

لیلا حسین‌زاده پیشتر توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمدرضا عموزاده از بابت اتهام “اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور” به پنج سال حبس تعزیری و دو سال منع فعالیت در فضای مجازی محکوم شده بود.

کولبرنیوز

Next Post

زخمی شدن یک کاسبکار نودشه‌ای بر اثر تیراندازی ماموران

ش آگوست 27 , 2022
بر اثر تیراندازی ماموران رژیم یک کاسبکار نودشه‌ای زخمی شد. بنابه گزارش رسیده به کولبر نیوز امروز شنبه ٥ شهریور ١٤٠١، بر اثر تیراندازی ماموران رژیم به یک خودروی پاترول در محدوده روستای “شرکان” از توابع پاوه، یک کاسبکار با هویت “ماجد محمدی‌مطلق” فرزند محمد، ٣٠ ساله و ساکن شهر […]
زخمی شدن یک کاسبکار

You May Like