بلوچستان؛ زخمی شدن دو سوختبر بلوچ در پی تیراندازی افراد ناشناس

در محور‌ گورناگان-سرباز، دو سوختبر بلوچ در پی تیراندازی افراد ناشناس زخمی شدند.

به گزارش کولبرنیوز بە نقل از منابع بلوچستان، بامداد روز چهارشنبه ۲ خرداد ماه ۱۴۰۳، در پی تیراندازی افراد ناشناس مسلح در محور گورناگان به سرباز، دو سوختبر بلوچ با اصابت گلوله از ناحیه پا و کبد مجروح شدند.

هویت این دو سوختبر بلوچ، «بهروز رئیسی» ۲۸ ساله، متاهل و «فرشید ذاکری» ۲۳ ساله مجرد هر دو اهل و ساکن سراوان توسط حال وش احراز شده است.

به گفته منابع محلی: «افراد مسلح ناشناس که گمان می‌رود سارقین بودند در کورشان از توابع شهرستان مهرستان در محور گورناگان _ سرباز برای متوقف کردن یک خودرو سوختبر به سمت او بصورت پی در پی شلیک مستقیم کرده و سرنشینان دو خودرو از ناحیه کبد و پا بشدت مجروح شده‌اند.»

سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند. با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۳ میلادی دستکم ۱۷۲ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۴۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی که از این آمار ۱١ تن کودک بودند.

کولبرنیوز

Next Post

اشنویه؛ تداوم بازداشت و بلاتکلیفی یوسف حاجی‌خوش

پ مه 23 , 2024
یوسف حاجی‌خوش، شهروند اهل اشنویه علی‌رغم گذشت سه هفته از زمان دستگیری، کماکان در بازداشت بسر می‌برد. به گزارش کولبرنیوز، سه هفته از بازداشت یوسف حاجی خوش، فعال کورد اهل اشنویه، می‌گذرد و او همچنان در یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی این شهر در بازداشت و بلاتکلیفی بسر می‌برد. علی‌رغم پیگیری […]
photo 2024 05 23 09 59 12

You May Like