برگزاری جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات نیلوفر حامدی پس از ٨ ماه بلاتکلیفی

روز سەشنبە ٩ خردادماه ۱۴۰۲، نخستین جلسه محاکمه نیلوفر حامدی، خبرنگار روزنامه شرق پس از ٨ ماه بازداشت در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران برگزار شد.

photo 2023 05 30 19 19 33

بە گزارش کولبرنیوز، روز سەشنبە ٩ خردادماه ۱۴۰۲، نخستین جلسه محاکمه نیلوفر حامدی، خبرنگار روزنامه “شرق” پس از ٨ ماه بازداشت و بلاتکلیفی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی بصورت غیر علنی برگزار شد. خانم حامدی در این جلسه از بابت سه عنوان اتهامی «همکاری با دولت متخاصم»، «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی» و «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به دفاع از خود پرداخته و تمام اتهامات واردە را رد کردە است.
بنا بە گفتەهای محمد حسین آجرلو همسر نیلوفر حامدی، جلسه دادگاه بدون حضور اعضای خانواده با تصویر برداری مرکز رسانه قوه قضاییه در کمتر از ۲ ساعت برگزار شد که وکلای پرونده فرصتی هم برای دفاع پیدا نکردند.

نیلوفر حامدی، روزنامه‌نگار گروه اجتماعی روزنامه شرق، روز ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۱ در منزلش در تهران دستگیر و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. او پس از سپری کردن نزدیک به سه ماه بازداشت در بند ۲۰۹، به همراه الهه محمدی در تاریخ ۲۷ آذرماه ١۴٠١ به زندان زنان قرچک ورامین منتقل شد و در تاریخ ۱١ اردیبهشت‌ماه سال جاری، بهمراه چند تن از زندانیان و متهمان سیاسی دیگر، به زندان اوین انتقال یافت. این خبرنگار اولین بار بە دنبال انتشار گزارشی از جان باختن ژینا امینی بازداشت شده بود.

کولبرنیوز

Next Post

افشاگری‌ زنان درباره برهنه شدن اجباری در بازداشتگاه‌ها و زندان‌های رژیم

چ مه 31 , 2023
تعدادی از زنان فعال مدنی و سیاسی، با روایت دوران بازداشت یا زندانی شدن خود، شرح داده‌اند که چگونه نیروهای جمهوری اسلامی آنان را مجبور کرده‌اند که جلوی چشم ماموران یا مقابل دوربین‌ها کاملاً برهنه شوند. بنا به گزارشات منتشر شده تعدادی از زنان فعال مدنی و سیاسی، با روایت […]
photo 2023 05 31 13 27 18

You May Like