آزادی فائزە براهویی از معترضان بلوچستان+ویدیو

فائزه براهویی زن معترض بازداشتی بلوچ پس از حدود یک ماه و نیم بازداشت با قرار کفالت آزاد شد.

به گزارش کولبر نیوز امروز چهارشنبه ٢۵ آبان ۱۴۰۱، فائزه براهویی زن معترض بازداشتی بلوچ پس از حدود یک ماه و نیم بازداشت با قرار کفالت موقتاً و تا زمان پایان مراحل دادرسی از زندان زاهدان آزاد شد.

وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی در راستای مقابله با این اعتراضات، دوشنبه ۱١ مهرماه ۱۴۰۱ اقدام به بازداشت فائزه براهویی کرده و او را به محل نامشخصی انتقال داد.
بی‌خبری از وضعیت فائزه براهویی تا یک ماه ادامه داشت، تا اینکه شعبه ۲ دادگاه انقلاب زاهدان، روز سه‌شنبه ۱۰ آبان‌ماه ١۴٠١، جلسه‌ای برای رسیدگی به اتهامات این معترض ۲۳ ساله برگزار کرد.

سرانجام روز سه‌شنبه ١٠ آبان‌ماه ۱۴۰۱، جلسه رسیدگی به اتهامات فائزه براهویی ۲۳ ساله، کنش‌گر بلوچ و فعال حقوق زنان، در شعبه دوم دادگاه انقلاب زاهدان برگزار شد. در جلسه رسیدگی به پرونده براهویی هیچ یک از قوانین حقوقی رعایت نشد و او از حق انتخاب وکیل نیز محروم بود. در دادگاه او به اتهام “اجتماع و تبانی برای اقدام علیه امنیت ملی” ، “اهانت به رهبر جمهوری اسلامی”، “لیدری اغتشاشات” و “تبلیغ علیه نظام” به سه سال و شش ماه حبس تعزیری محکوم شد. اکنون پرونده وی زیر نظر «قاضی قنبری» در دادگاه انقلاب می‌باشد.

از فائزه براهویی به عنوان یکی از «زنان بی‌چهره» اعتراضات در بلوچستان یاد می‌شود، او یکی از معترضینی است که خواستار رسیدگی به موضوع تجاوز ابراهیم کوچکزایی فرمانده انتظامی چابهار به دختری ١۵ ساله در چابهار بود.
پس از آن‌که «م.ب» دختری ۱۵ ساله در چابهار افشا کرده بود که ابراهیم کوچکزایی، فرمانده انتظامی این شهر در جریان بازجویی به او تجاوز کرده است، موجی از اعتراضات در شهرهای مختلف صورت گرفت.

فائزه براهویی ٢٣ سالە است و پدر او ۱٢ سال پیش توسط جمهوری اسلامی اعدام شده است.

کولبرنیوز

Next Post

جان باختن یک سوختبر بلوچ در پی واژگونی خودرو

پ نوامبر 17 , 2022
یک سوختر بلوچ بر اثر واژگونی خودرو در محور “پیرکور” واقع در سیستان و بلوچستان جانباخت. به گزارش رسیدە بە کولبر نیوز، روز چهارشنبه ٢۵ آبان ١۴٠١ خودروی یک سوختبر بلوچ در مسیر صعب العبور مرزی “پیرکور” دچار واژگونی شده و منجر به جان باختن یک نوجوان سوختبر شد.هویت این […]
image 2022 11 17 21 15 24

You May Like