جان باختن یک سوختبر بلوچ در پی واژگونی خودرو

یک سوختر بلوچ بر اثر واژگونی خودرو در محور “پیرکور” واقع در سیستان و بلوچستان جانباخت.

image 2022 11 17 21 15 24

به گزارش رسیدە بە کولبر نیوز، روز چهارشنبه ٢۵ آبان ١۴٠١ خودروی یک سوختبر بلوچ در مسیر صعب العبور مرزی “پیرکور” دچار واژگونی شده و منجر به جان باختن یک نوجوان سوختبر شد.
هویت این سوختبر بلوچ “مصطفی سیاه‌خانی”، ۱۷ ساله و اهل آسپیچ از توابع شهرستان شستون (سراوان) گزارش شده است.
لازم به ذکر است که این نوجوان سوختبر بلوچ، فاقد شناسنامه و هر گونه مدارک هویتی بوده و از اینرو ناچارا به سوختبری مشغول شده است.

سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجبارا به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند.

در سال ۲۰۲۱ دستکم ۸٧ سوختبر هنگام سوختبری با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و یا بر اثر سانحه جان خود را از دست داده‌اند که در میان آنها، سه مورد کودک زیر ۱۸ سال بوده‌اند. همچنین طی سال ۲۰۲۱ بیش از ۳۱ سوختبر بلوچ به اشکال مختلف زخمی شده‌اند.

کولبرنیوز

Next Post

زخمی شدن یک کولبر در نوارمرزی بانە

پ نوامبر 17 , 2022
یک کولبر اهل ارومیه با تیراندازی مستقیم نیروهای سپاه در نوارمرزی بانه زخمی شد. به گزارش کولبر نیوز، جمعه ۲۰ آبان‌ماه ۱۴۰۱ یک کولبر اهل ارومیه در نوارمرزی بانه با تیراندازی مستقیم نیروهای سپاه زخمی شد.بر اساس گزارش رسیده هویت این کولبر “بهرام خالدی” ۳۸ ساله اهل شهرستان ارومیه می‌باشد. […]
photo 2022 11 17 21 19 19

You May Like