بانە؛ کشتن یک رأس اسب کولبران توسط نیروهای رژیم + ویدیو

یک رأس اسب کولبران در نوار مرزی بانە توسط نیروهای رژیم کشتە شد.

بە گزارش کولبرنیوز، بامداد روز سەشنبە اول اسفندماه ۱۴۰۲، نیروهای هنگ مرزی رژیم در نوار مرزی بانە (نیروانی) بە سوی کولبران آتش گشودند کە در نتیجە آن یک رأس اسب کولبران کشتە شد.

لازم به ذکر است که این حیوانات بارکش تنها سرمایه کولبران و کاسبکاران نوارمرزی هستند که از طریق آن‌ها امرار معاش می‌کنند.

اين اولين بارى نيست كه نيروهاى نظامی و مرزبانی جمهورى اسلامى ايران، اقدام به كشتن اين حيوانات مى‌نمايند، بلكه اين امرى مرسوم براى نيروهاى مرزبانى شده است.
در همين ارتباط فعالين محيط‌زيست و ساكنين منطقه نسبت به اين رويداد تلخ واكنش و اعتراض نشان داده‌اند، اما نيروهاى مرزبانى جمهورى اسلامى ايران همچنان به اين عملكرد غير انسانى ادامه مى‌دهند.

با استناد به آمار ثبت شده در کولبر نیوز در سال ۲۰٢٣ میلادی، جمعاً ٢٩٩ کولبر در مناطق مرزی و مسیرهای بین جاده‌ای استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه بر اثر عواملی هم‌چون تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم، بهمن و سرمازدگی، رفتن روی مین، سقوط از کوه و ارتفاع و سایر موارد کشته و زخمی شده‌اند. از این تعداد جمعاً ۳۲ کولبر معادل (%۱۱) کشته و ٢۶۷ کولبر معادل (%۸۹) نیز زخمی شده‌اند. از مجموع ٢٩٩ کولبری که کشته و زخمی شده‌اند ٢۶١ مورد معادل (%٨٧) با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی صورت گرفته است. هم‌چنین از مجموع ۲۹۹ کولبری که کشته و زخمی شده‌اند، تعداد ۳۰ نفر از آن‌ها کودک زیر ١٨ سال می‌باشند.

کولبرنیوز

Next Post

سراوان؛ زخمی شدن یک سوختبر بلوچ با تیراندازی مستقیم نیروهای اطلاعات سپاه

چ فوریه 21 , 2024
یک سوختبر بلوچ، با تیراندازی مستقیم نیروهای اطلاعات سپاه در محور کلەگان، زخمی شد. بە گزارش کولبرنیوز، بە نقل از حال‌وش، امروز چهارشنبە ٢ اسفندماه ١٤٠٢، نیروهای اطلاعات سپاه در محور کلەگان سراوان بدون اعلام ایست و هشدار قبلی بە سمت یک خودرو در حالی کە هیچ سوختی بهمراه نداشت، […]
photo 2024 02 21 12 40 42

You May Like