بانە؛ زخمی شدن یک کولبر با شلیک مستقیم مرزبانی

در تیراندازی نیروهای مرزبانی در نوار مرزی هنگژال بانە یک کولبر زخمی شد.

photo1704876926

به‌گزارش کولبرنیوز روز سەشنبه ١٩ دی‌ماه ۱۴۰۲ «یوسف چوپانی» ١٩ ساله و اهل سقز بر اثر شلیک مستقیم نیروهای مرزبانی رژیم از ناحیه پا مجروح شد.

پیش‌تر نیز کولبرنیوز در گزارشات مختلفی از کشتە و زخمی شدن چندین کولبر دیگر در روزهای دوشنبه، سەشنبە و چهارشنبە ١٨، ١٩ و ٢٠ دی‌ماه ۱۴۰۲، خبر داده‌ بود. اسامی کولبران کشتە شدە بە شرح زیر است: “میرزا احمدی”، ۴۳ ساله در بامداد چهارشنبه ۲۰ دی‌ماه ۱۴۰۲ در مرز بانە با شلیک مستقیم نیروهای مرزبانی رژیم کشتە شد و همچنین “امیر الهی” ٢۵ ساله، در روز دوشنبه ١٨ دی‌ماه ۱۴۰۲ با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی نوسود کشتە شد.

با استناد به آمار ثبت شده در کولبر نیوز در سال ٢٠٢٣ میلادی، جمعاً ٢٩٩ کولبر در مناطق مرزی و مسیرهای بین جاده‌ای استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه بر اثر عواملی هم‌چون تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم، بهمن و سرمازدگی، رفتن روی مین، سقوط از کوه و ارتفاع و سایر موارد کشته و زخمی شده‌اند. از این تعداد جمعاً ۳۲ کولبر معادل (%۱۱) کشته و ٢۶۷ کولبر معادل (%۸۹) نیز زخمی شده‌اند. از مجموع ٢٩٩ کولبری که کشته و زخمی شده‌اند ٢۶١ مورد معادل (%٨٧) با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی صورت گرفته است. هم‌چنین از مجموع ۲۹۹ کولبری که کشته و زخمی شده‌اند، تعداد ۳۰ نفر از آن‌ها کودک زیر ١٨ سال می‌باشند.

کولبرنیوز

Next Post

تهران؛ انتقال مجدد فواد فتحی فعال کارگری اهل سنندج از زندان اوین به بیمارستان طالقانی

چ ژانویه 10 , 2024
فواد فتحی، فعال کارگری اهل شهر سنندج و محبوس در زندان اوین در پی حال جسمی نامناسب به بیمارستان طالقانی تهران منتقل شد. به گزارش کولبرنیوز، امروز چهارشنبە ٢٠ دی‌ماه ۱۴۰۲، فواد فتحی، فعال کارگری اهل شهر سنندج و محبوس در زندان اوین، بدلیل درد شدید در ناحیە گوش برای […]
photo1704884215

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی