بانه؛ ضرب و شتم یک کاسبکار کورد توسط نیروهای هنگ‌مرزی

نیروهای هنگ‌مرزی در مناطق مرزی بانه، یک کاسبکار کورد را با باتوم برقی مورد ضرب و شتم قرار دادند.

photo 2024 06 13 11 15 38

به گزارش کولبرنیور، روز چهارشنبه ۲۳ خردادماه ۱۴۰۳، نیروهای هنگ‌مرزی یک کاسبکار کورد را در مناطق مرزی «چم‌پاراو» از توابع شهرستان بانه، با باتوم برقی مورد ضرب و شتم قرار داده که منجر به آسیب‌دیدگی این کاسبکار از ناحیه پا شده است.
هویت این کاسبکار «یوسف رستم‌زاده»، ۲۸ ساله، فرزند خالد، متاهل و اهل روستای کانی‌برد از توابع شهرستان بانه، گزارش شده است.
با استناد به آمار ثبت شده در کولبرنیوز در سال ۱۴۰۲ شمسی، جمعاً ۴۴۴ کولبر در مناطق مرزی و مسیرهای بین جاده‌ای استان‌های آذربایجان‌غربی، کوردستان و کرمانشاه بر اثر عواملی هم‌چون تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم، بهمن و سرمازدگی، رفتن روی مین، سقوط از کوه و ارتفاع و سایر موارد کشته و زخمی شده‌اند. از این تعداد جمعاً ۴۴ کولبر معادل (١٠٪) کشته و ۴۰۰ کولبر معادل (٩٠٪) زخمی شدند. از مجموع ۴۴۴ کولبری که در سال ۱۴۰۲ کشته و زخمی شده‌اند، جمعاً ٣٧۳ مورد، معادل (٨۴٪) با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی صورت گرفته است.
هم‌چنین از مجموع ۴۴۴ کولبری که طی سال ۱۴۰۲ در نوار مرزی کوردستان کشته و زخمی شده‌اند، ٣٧ نفر از آن‌ها کودکان زیر ١٨ سال هستند. در سال ١۴٠٢ ما شاهد افزایش ٩٠٪ کشته و زخمی شدن کولبران در نوارمرزی کوردستان بوده‌ایم.

کولبرنیوز

Next Post

دیواندره؛ بازداشت یک شهروند توسط نیروهای امنیتی

ج ژوئن 14 , 2024
یک شهروند اهل دیواندره، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به اداره اعلاعات سنندج منتقل شد. بە گزارش کولبرنیوز، چهارشنبە ۲۳ خردادماه ١۴۰۳، حدود ساعت ١١ صبح نیروهای امنیتی در شهر دیواندره به منزل آقای “فرید بادیدست” یورش برده و او را بازداشت و سپس به اداره اطلاعات سنندج منتقل کردند.تاکنون […]
photo 2024 06 14 12 11 37

You May Like