ضرب و شتم یک کاسبکار کورد در مرز باشماق+ویدیو

نیروهای نظامی رژیم یک کاسبکار کورد را در مرز باشماق مریوان مورد ضرب و شتم قرار دادند.

بر اساس ویدیوهایی کە بە دست کولبرنیوز رسیدە است، روز چهارشنبە ٢٤ خردادماه ١٤٠٢، نیروهای نظامی رژیم در مرز باشماق مریوان بە جمعی از کاسبکاران کورد حملە کردە و یک کاسبکار کورد را بە شدت مورد ضرب و شتم قرار دادند. در این ویدیوها همچنین صدای تیراندازی نیز بە گوش می‌رسد. از هویت و وضعیت سلامت این کاسبکار تا لحظە تنظیم این خبر اطلاعی در دست نیست.

با استناد به آمار ثبت شده در کولبر نیوز در سال ١۴٠١ جمعاً ٢٣۴ کولبر در مناطق مرزی و مسیرهای بین جاده‌ای استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه بر اثر عواملی هم‌چون تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم، بهمن و سرمازدگی، رفتن روی مین، سقوط از کوه و ارتفاع و سایر موارد کشته و زخمی شده‌اند.از این تعداد جمعاً ٣٩ کولبر معادل (%١٧) کشته و ١٩۵ کولبر معادل (%٨٣) زخمی شده‌اند.از مجموع ٢٣۴ کولبری کە در سال ١۴٠١ کشتە و زخمی شدەاند، جمعاً ١٧٢ مورد معادل (%٧۴) با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی صورت گرفتە است.

کولبرنیوز

Next Post

سنندج؛ تمدید مجدد قرار بازداشت ژینا مدرس‌گرجی

پ ژوئن 15 , 2023
روز چهارشنبە ٢٤ خردادماه ١۴٠٢، قرار بازداشت ژینا مدرس‌گرجی روزنامه‌نگار و فعال حقوق زنان بە مدت دە روز دیگر تمدید شد. بە گزارش کولبرنیوز، روز چهارشنبە ٢٤ خردادماه ١۴٠٢، قرار بازداشت ژینا مدرس‌گرجی روزنامه‌نگار و فعال مدنی و حقوق زنان اهل سنندج، علیرغم گذشت بیش از دو ماه از زمان […]
photo 2023 06 15 14 08 43

You May Like