بانه؛ زخمی شدن یک کولبر در نوارمرزی بانه

یادگار علیپور کولبر جوان اهل شهر بانه با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی هه‌نگه‌ژال بانه زخمی شد.

IMG 3898

به گزارش کولبرنیوز روز شنبه هفتم بهمن‌ماه ۱۴۰۲، نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی هه‌نگه‌ژال بانه به سوی گروهی از کولبران آتش گشودند که در نتیجه آن یک کولبر زخمی شد. هویت کولبر زخمی شده، “یادگار علیپور”، ۳۰ ساله و اهل شهر بانه برای کولبرنیوز احراز شده است.

با استناد به آمار ثبت شده در کولبر نیوز در سال ٢٠٢٣ میلادی، جمعاً ٢٩٩ کولبر در مناطق مرزی و مسیرهای بین جاده‌ای استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه بر اثر عواملی هم‌چون تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم، بهمن و سرمازدگی، رفتن روی مین، سقوط از کوه و ارتفاع و سایر موارد کشته و زخمی شده‌اند. از این تعداد جمعاً ۳۲ کولبر معادل (%۱۱) کشته و ٢۶۷ کولبر معادل (%۸۹) نیز زخمی شده‌اند. از مجموع ٢٩٩ کولبری که کشته و زخمی شده‌اند ٢۶١ مورد معادل (%٨٧) با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی صورت گرفته است. هم‌چنین از مجموع ۲۹۹ کولبری که کشته و زخمی شده‌اند، تعداد ۳۰ نفر از آن‌ها کودک زیر ١٨ سال می‌باشند.

کولبرنیوز

Next Post

سقز؛ کشته شدن یک کولبر با تیراندازی مستقیم هنگ‌مرزی

ش ژانویه 27 , 2024
در تیراندازی نیروهای هنگ‌مرزی رژیم در مرز بسطام سقز یک کولبر کشته شد. به‌گزارش کولبرنیوز روز شنبه ٧ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ نیروهای مرزبانی رژیم در مرز بسطام سقز به سمت دسته‌ای از کولبران تیراندازی کردند که براثر آن یک کولبر باهویت «منصور محمدنژاد» اهل روستای “جنیان” از توابع سقز کشته شد.براساس […]
زخمی شدن یک کولبر با تیراندازی نیروهای رژیم

You May Like