ایجاد پست‌ بازرسی توسط پاسگاه مرزی ملندو در نوارمرزی نوسود+ویدیو

نیروهای رژیم با ایجاد ایست بازرسی در مسیر تردد کولبران و ساکنان بومی در منطقه مرز “ملندو” در مرز نوسود مانع تردد آن‌ها شدند.

به گزارش رسیده به کولبر نیوز شامگاه یک‌شنبه سیزدهم شهریورماه ۱٤۰۱، نیروهای هنگ‌مرزی مستقر در پاسگاه مرزی “ملندو” اقدام به ایجاد پست بازرسی کردند و مانع تردد اتومبيل‌های حامل کولبران که در حین رفتن به نقاط مرزی و یا در حین برگشتن از نقاط مرزی به داخل شهر بودند، کردند. بر اساس این گزارش نیروهای هنگ‌مرزی حتی مانع تردد مردم بومی منطقه و اهالی نودشه و نوسود شدند.

این اقدام به منع تردد کولبران پس از دیداری که ۳۰ اردیبهشت‌ماه سردار گودرزی فرماندە مرزبانی کل کشور از نوارمرزی پاوه و نوسود داشت بە اجرا در آمد.
فرمانده مرزبانی کل کشور روز جمعە ٣٠ اردیبهشت ماە در بازدید از مرزهای غرب کشور در نقطه صفرمرزی پاوه و نوسود اظهار داشت: مرز هر کشور قله شرف و حیثیت آن کشور محسوب می‏شود و مرز هم در دین و قوانین‏مان جایگاه ویژه‏ای در نظام مقدس جمهوری اسلامی دارد.
فرمانده مرزبانی کل کشور با بیان این‌که عبور از خط مرزی در دل شب خطراتی دارد گفت: ما طرح‏های خود را برای ساماندهی به دولت ارائه دادەایم و دولتمردان هم در این رابطه وعده دادند.
وی با اشاره به بهره بردن کشورهای همسایه با ایران از لحاظ وضعیت اقتصادی گفت: امروز گذرگاه‏های مرزی مثل مرز شوشمی مبادلات اقتصادی پابه پایی با کشور همسایه انجام می‏دهند و باید این پایانه‏های مرزی تحت نظارت مستقیم مرزبانان و گمرک و قسمت‌های دیگر قرار گیرند تا مرزنشینان ما هم از این مرز منتفع شوند.
گودرزی گفت: اگر کسی در مرزهای ما در دل شب قانون شکنی کنند با او برخورد سخت خواهیم کرد و می‏توانیم مرزها را به حکم قانون انسداد و از حیث امنیت، پایدار کنیم.
فرمانده مرزبانی کل کشور گفت: بر این اساس طرح‏های مختلفی برای هر قسمت از مرز توسط همکاران ما در مهندسی رزمی استان‏ها و ستاد عالی مرزبانی ارائه شده است و با تخصیص اعتبارات لازم همانند بسیاری از کشورهای دنیا، کسی نتواند از حریم و مرز یک کشور به راحتی عبور کند.

کولبرنیوز

Next Post

زخمی و بازداشت شدن شش کولبر در نوارمرزی مریوان، بانه و نوسود

د سپتامبر 5 , 2022
سه کولبر اهل مریوان و بانه با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی بانه و مریوان زخمی شدند و سه کولبر اهل جوانرود و مریوان نیز در نوارمرزی مریوان و نوسود توسط نیروهای هنگ‌مرزی بازداشت شدند. به گزارش رسیده به کولبر نیوز امروز دوشنبه چهاردهم شهریورماه ۱۴٠۱، یک کولبر جوان […]
photo 2022 09 05 15 52 37

You May Like