انتقال اشکان فهیم به زندان ارومیە

اشکان فهیم، فعال ادبی و فرهنگی اهل مهاباد، پس از گذشت بیش از یک ماه از زمان دستگیری، از یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی در ارومیە به زندان این شهر منتقل شده است.

telegram cloud photo size 4 5879529281984511630 y

به گزارش کولبر نیوز، روز چهارشنبە ٢٦ مهرماه ١٤٠٢، اشکان فهیم، فعال ادبی و فرهنگی اهل مهاباد، پس از گذشت ٣٣ روز از زمان دستگیری، از یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی در ارومیە به زندان این شهر منتقل شده است.

لازم به ذکر است، بامداد روز جمعه ۲۴ شهریورماه ١۴٠٢، اشکان فهیم  بهمراه رضا اندیشە، توسط نیروهای امنیتی سازمان اطلاعات سپاه با توسل بە خشونت و ضرب و شتم شدید در منزل شخصی خود در میدان استقلال این شهر، بدون ارائه حکم قضایی بازداشت شدند.

اشکان فهیم، دارای سابقە بیماری قلبی است و پیش از بازداشت زیر نظر پزشک متخصص تحت درمان قرار داشتە که همین موجب نگرانی‌ بیشتر خانواده وی‌ شدە است. گفتە می‌شود کە در زمان بازداشت، نیروهای امنیتی پروندەی پزشکی وی را نیز باخود بردەاند.

آقای فهیم تا کنون از حق دسترسی بە وکیل و ملاقات با خانوادە محروم بودە است.

گفتنی است، رضا اندیشه نیز پس از یک ماه بازداشت و بی‌اطلاعی از وضعیت وی، روز یکشنبه ۲۳ مهرماه ۱۴۰۲، به زندان مهاباد منتقل شده بود.

تا لحظە تنظیم این گزارش، کماکان از علت بازداشت و اتهامات منتسب بە این شهروندان اطلاعی حاصل نشدە است.

کولبرنیوز

Next Post

تداوم نافرمانی زنان و مردان آزاده در مقابل حجاب اجباری

ج اکتبر 20 , 2023
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it Share it طبق تصاویر و اخبار منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی در روز دوشنبه ۲۴ مهرماه ۱۴۰۲،ماموران رژیم یک زن جوان با نام رویا ذاکری را با پوشش اختیاری در یکی از خیابان‌های تبریز مورد ضرب و شتم قرار داده […]
2023 10 20 10.30.31

You May Like