افزایش نگرانی‌ها از وضعیت سلامت توماج صالحی به علت شکنجه و عدم دسترسی به درمان

توماج صالحی هنرمند معترض رپ با گذشت بیش از پنج ماه از زمان بازداشت و آسیب‌های جسمی شدید بر اثر شکنجه کماکان از دسترسی به درمان محروم است.

image 11

به گزارش کولبرنیوز به نقل از اقبال اقبالی دایی توماج صالحی، وضعیت سلامت این خواننده بازداشت‌شده بر اثر شکنجەهای شدیدی که در ۱۶۵ روز گذشته بر وی اعمال شدە، نگران‌کنندە گزارش شدە است. آقای اقبالی اعلام کردە است کە بینایی توماج صالحی به علت وارد شدن ضربە بە سر وی آسیب جدی دیده است. به گفتەی ایشان انگشتان دست و پای توماج صالحی را زیر شکنجه‌ شدید شکستەاند، با همان پای شکستەشدە او را ‌شکنجه کردەاند و به دلیل عدم مراجعه به پزشک شکستگی‌هایش جوش خوردەاند و از همین رو ایشان نیاز فوری به معاینه پزشکی و درمان دارند.

اوایل آذرماه سال گذشته، رئیس کل دادگستری استان اصفهان از صدور کیفرخواست پرونده توماج صالحی خبر داد. اسدالله جعفری گفت: «توماج صالحی به افساد فی‌الارض از طریق نشر اکاذیب به صورت گسترده به نحوی که موجب خسارات عمده گردیده است، فعالیت تبلیغی علیه نظام، تشکیل و اداره دسته‌جات غیر قانونی به قصد برهم زدن امنیت کشور، همکاری با دولت متخاصم علیه جمهوری‌اسلامی و نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی از طریق فضای مجازی و تحریک و ترغیب افراد به اعمال خشونت‌آمیز متهم است».
وی افزود: بخشی از اتهامات توماج صالحی در دادگاه عمومی و بخشی دیگر در دادگاه انقلاب اصفهان مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.
توماج صالحی خواننده رپ اعتراضی روز یک‌شنبه ۸ آبان‌ماه ١۴٠١ در ارتباط با اعتراضات سراسری توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. خبرگزاری‌های رسمی مدعی شدند، بازداشت وی در هنگامی که او قصد خروج غیرقانونی از مرزهای غرب کشور را داشته، صورت گرفته است. ادعایی که توسط نزدیکان او تکذیب شد.
توماج صالحی، خواننده رپ اعتراضی و شهروند اهل شاهین‌شهر واقع در استان اصفهان است که بابت پرونده قبلی خود در سال ۱۴۰۰ از باب اتهامات «توهین به رهبری و تبلیغ علیه نظام» به ۶ ماه حبس و جزای نقدی محکوم شده بود.

کولبرنیوز

Next Post

یک سمند سوختبر در مرز نوسود دچار حریق شد

ج آوریل 14 , 2023
روز پنج‌شنبه ٢۴ فرودین ماه ١۴٠٢ در مسیر “مسیر ملندو” از توابع نوسود یک خودروی سمند سوختبر دچار حریق شد و در آتش سوخت. بنابه گزارش کولبر نیوز در این حادثه به سرنشین یا سرنشینان خودرو آسیبی وارد نشد. محرومیت تعمدی و سیاست تبعیض رژیم در قبال استان‌های با ملیت […]
سوختبر edited

You May Like