سقز؛ آزادی سلیمان عبدی فعال صنفی معلمان با تودیع وثیقه

سلیمان عبدی، عضو انجمن صنفی معلمان سقز و زیویه با تودیع وثیقه ششصد ميليون تومانی از زندان سقز آزاد شد.

photo 6012539415504732696 y

به گزارش کولبرنیوز به نقل از شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، روز یکشنبه بیستم اسفندماه ۱۴۰۲، سلیمان عبدی از زندان آزاد شد.
بر اساس این گزارش،آزادی سلیمان عبدی با تودیع وثیقه ششصد میلیون تومانی از زندان سقز صورت گرفته است.
در تاریخ سیزدهم اسفندماه ۱۴۰۲، سلیمان عبدی جهت تحمل دوران محکومیت خود بازداشت و به زندان سقز منتقل شد.
سلیمان عبدی در شهریورماه ١۴۰٢، توسط دادگاه انقلاب سقز، از بابت اتهام «تبلیع علیه نظام» به هشت ماه حبس تعزیری محکوم شده بود.
سلیمان عبدی پیش‌تر نیز در تیرماه ١۴۰٢ در پرونده‌ای دیگر توسط شعبه ۱۰۵ دادگاه کیفری دو سقز از بابت اتهام «اخلال در نظم و آسایش عمومی» بە هشت ماه حبس و تحمل هفتاد ضربه شلاق محکوم شد. حکم حبس صادره به ۷۲۰ ساعت تدریس به افراد کمیته امداد تبدیل شد و مجازات شلاق نیز به مدت دو سال به تعلیق در آمد.
سلیمان عبدی در تاریخ بیست و هشتم اسفندماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود بازداشت و جهت انجام مراحل بازجویی به بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج منتقل شد. او مورخ شانزدهم فروردین‌ماه ۱۴۰۲، با پایان مراحل بازجویی در بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج به زندان سقز انتقال یافت. این فعال صنفی معلمان نهایتاً در تاریخ بیست و یکم فروردین‌ماه ۱۴۰۲، با تودیع وثیقه از زندان سقز آزاد شد.
سلیمان عبدی، معلم و عضو انجمن صنفی معلمان کوردستان شاخه سقز و زیویه، پیش‌تر نیز به واسطه فعالیت‌های خود سابقه بازداشت و برخوردهای قضایی را داشته است.

کولبرنیوز

Next Post

بانه؛ زخمی شدن یک کولبر در پی شکنجە و تیراندازی مستقیم نیروهای رژیم

د مارس 11 , 2024
یک کولبر در پی شکنجە و تیراندازی نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی بانە زخمی شد. به گزارش کولبرنیوز روز جمعە ١٨ اسفندماه ۱۴۰۲، یک کولبر بنام “هیوا رحیم پناه” در نوار مرزی هه‌نگه‌ژال بانه توسط نیروهای هنگ‌مرزی دستگیر میشود و پس از شکنجە و آزار زیاد، از فاصلە نزدیک بە وی […]
photo 2024 03 10 22 42 42

You May Like