احراز هویت هشتمین کولبر؛ کشته و زخمی شدن ٩ کولبر در نوارمرزی نوسود+اسامی

نیروهای نظامی در نوارمرزی نوسود به سوی گروهی از کولبران آتش گشودند که در نتیجه ۹ کولبر کشته و زخمی شدند.

image 23
عکس امید ویسی کولبر زخمی اهل شهر جوانرود

به گزارش کولبرنیوز شامگاه یکشنبه ١۵ مردادماه ١۴٠٢، نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی نوسود به سوی گروهی از کولبران آتش گشودند که در نتیجه آن ٩ کولبر اهل شهرهای جوانرود، ثلاث‌باباجانی و پاوه کشته و زخمی شدند. هویت این کولبران به این شرح می‌باشد: آسو کریمی اهل شهر پاوه، احسان رسولی اهل پاوه، سلام ویسی اهل شهر جوانرود، میلاد بازانی، نیما اعظمی و هوشیار بازانی اهل جوانرود و فرشاد (فامیلی نامشخص) اهل ثلاث‌باباجانی، امید ویسی اهل شهر جوانرود، هویت نهمین کولبر تا زمان تنظیم این خبر همچنان برای کولبرنیوز احراز نشده است.
پیکر آسو کریمی که به شدت مجروح و در اثر خونریزی شدید جانش را از دست داده بود، بعد از حدود ١٩ ساعت در یکی از باغ‌های اطراف روستای شوشمی پیدا شد.

image 24
عکس آسو کریمی کولبری کە جنازەاش بعد از ١٩ ساعت پیدا شد.

اکثر این کولبران از ناحیه سر، پشت، دست و پا زخمی شده‌اند. احسان رسولی در این حادثه از ناحیه قفسه سینه زخمی و در اتاق عمل بیمارستان قدس پاوه مورد عمل جراحی قرار گرفته است.
بر اساس این گزارش، کولبران زخمی جهت مداوا به بیمارستان قدس شهر پاوه منتقل شده‌ و وضعیت عمومی چند تن از این کولبران نامساعد گزارش شده است.

با استناد به آمار ثبت شده در کولبر نیوز در ٦ ماە نخست سال ٢٠٢٣ میلادی، جمعاً ٦١ کولبر در مناطق مرزی و مسیرهای بین جاده‌ای استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه بر اثر عواملی هم‌چون تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم، بهمن و سرمازدگی، رفتن روی مین، سقوط از کوه و ارتفاع و سایر موارد کشته و زخمی شده‌اند. از این تعداد جمعاً ١١ کولبر معادل (%۱٨) کشته و ۵٠ کولبر معادل (%۸٢) نیز زخمی شده‌اند.از مجموع ۶١ کولبری که کشته و زخمی شده‌اند ۴۲ مورد معادل (%۶۹) با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی صورت گرفته است.

کولبرنیوز

Next Post

تهران؛ برگزاری جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات سپیده قلیان

س آگوست 8 , 2023
جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات سپیده قلیان، فعال مدنی محبوس در زندان اوین در شعبه ۱۲۰۷ کیفری دو مجتمع قضایی شهید کچویی تهران برگزار شد. این پرونده باشکایت آمنه سادات ذبیح‌پور، بازجو خبرنگار صدا و سیما علیه وی گشوده شده است. به گزارش کولبرنیوز روز یکشنبه پانزدهم مرداد ۱۴۰۲، جلسه […]
image 25

You May Like