آتش گرفتن یک خودروی سوختبری بر اثر تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی

بر اثر تیراندازی نیروهای نظامی به سوی یک خودروی سوختبر در اینرانشهر این خودرو دچار حریق شد.

به گزارش کولبرنیوز، شب گذشته ۶ آبان ماه ۱۴۰۲، تیراندازی نیروهای امنیتی به سمت یک خودروی سوختبر در شهرستان پهره (ايرانشهر) منجر به آتش گرفتن خودرو شد.

بر اساس این گزارش، نیروهای نظامی با کمین زدن در مقابل شرکت نفت، بدون هشدار قبلی به سمت این خودرو تیراندازی مستقیم کرده‌اند. و همچنین لازم بە ذکر است کە به راننده این خودرو آسیبی نرسیده و قبل از آتش سوزی توانسته از خودرو خارج شود.

سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند. با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۲ میلادی دستکم ۱۰۵ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۵۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی شدند.

کولبرنیوز

Next Post

بازداشت یک سوختبر توسط نیروهای امنیتی پاکستان

د اکتبر 30 , 2023
یک سوختبر بلوچ اهل مهرستان توسط نیروهای امنیتی پاکستان در شرق بلوچستان بازداشت شد. به گزارش کولبرنیوز، روز جمعه ۵ آبان ماه ۱۴۰۲، نیروهای امنیتی رژیم جمهوری اسلامی پاکستان یک سوختبر بلوچ اهل غرب بلوچستان را در شهر پنجگور واقع در شرق بلوچستان بازداشت کردند. هویت این شهروند بلوچ، “علی […]
photo1698616200

You May Like