نجات یک سوختبر از درون شلعه‌های آتش در محور راسک

نجات یک سوختبر بلوچ در محور شهرستان راسک از درون شعله‌های آتش پس از آن‌که خوردوی او واژگون و دچار آتش‌سوزی شد.

به گزارش رسیده روز جمعه ۱۸ فروردین‌ماه ۱۴۰۲، یک خودرو وانت سوختبر در محور شهرستان راسک از مسیر منحرف و دچار آتش‌سوزی شد که راننده آن خوشبختانه از شعله‌های آتش نجات یافت، اما اتومبيل او طعم حریق شد. این خودرو سوختبر در محور شهرستان راسک و حد فاصل روستای هاشم‌آباد بیدلد نرسیده به پاسگاه رخ داد که خودرو از جاده منحرف و به لبه پل برخورد کرده و دچار حریق شد، که راننده سوختبر به سختی موفق شد از شعله‌های آتش نجات کند. گفتنی است سرنشینان این خودرو سوختبر در سلامت کامل هستند.

سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند.
با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۲ میلادی دستکم ۱۰۵ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۵۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی شدند.

کولبرنیوز

Next Post

انتقال فعال صنفی امید شاه‌محمدی جهت تحمل یک سال حبس تعزیری به زندان بیجار

د آوریل 10 , 2023
روز شنبه ۱۹ فروردین‌ماه ۱۴۰۲، امید شاه‌محمدی فعال صنفی و دبیر شهرستان دیواندره برای گذراندن یک سال حبس تعزیری به زندان بیجار منتقل شد. به گزارش کولبرنیوز به نقل از شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، روز شنبه ۱۹ فروردین‌ماه ۱۴۰۲، امید شاه‌محمدی فعال صنفی و دبیر شهرستان دیواندره جهت […]
photo 2023 04 09 22 02 58

You May Like