میرجاوە؛ ضرب و شتم کارگران و کولبران بلوچ توسط نیروهای مرزبانی رژیم

 نیروهای مرزبانی رژیم در نوار مرزی میرجاوە، اقدام بە ضرب و شتم کارگران و کولبران بلوچ کردند.

photo1713866915

بە گزارش کولبرنیوز بە بقل از کمپین فعالین بلوچ، روز گذشته سوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، نیروهای مرزبانی در مرز میرجاوه، دو کارگر و کولبر بلوچ را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

به گفته یک منبع مطلع، نیروهای مرزبانی یک کولبر و یک راننده بلوچ خودرو که در حال جابجایی بار گمرکی بوده، آنها را به داخل یک اتاق منتقل کرده و مورد ضرب و شتم قرار دادند.

این منبع افزود: “نیروهای مرزبانی بدون دلیل این دو کارگر را گرفتند، مورد ضرب و شتم قرار داده و پس از ساعت ها آنها را رها کردند.”

گفتنی است پیشتر نیز نیروهای نظامی کولبران مرز میرجاوه را مورد ضرب و جرح و فحاشی قرار داده بودند.

بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند. با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۳ میلادی دستکم ۱۷۲ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۴۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی که از این آمار ۱١ تن کودک بودند.

کولبرنیوز

Next Post

هورامان؛ زخمی شدن یک کولبر با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی

چ آوریل 24 , 2024
یک کولبر اهل سروآباد با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی در ارتفاعات کوهستانی ته‌ته هورامان زخمی شد. به گزارش کولبرنیوز روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳، نیروهای هنگ‌مرزی در ارتفاعات کوهستانی ته‌ته هورامان به سوی گروهی از کولبران آتش گشودند که در نتیجه آن یک کولبر از ناحيه پا زخمی شد. هویت […]
زخمی شدن یک کولبر با تیراندازی نیروهای رژیم

You May Like