تهران؛ انتقال جعفر ابراهیمی به زندان قزلحصار کرج

جعفر ابراهیمی، معلم، عضو کانون صنفی معلمان تهران و بازرس شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران از زندان اوین به زندان قزلحصار کرج منتقل شد.

telegram cloud photo size 4 6028106618958363468

به گزارش کولبرنیوز به نقل از کانال شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، روز یکشنبه ١٢ شهریورماه ۱۴۰۲، جعفر ابراهیمی، معلم، عضو کانون صنفی معلمان تهران و بازرس شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران از زندان اوین به زندان قزلحصار کرج منتقل شد. در این گزارش آمده است: زندانبانان به بهانه انتقال آقای ابراهیمی به بهداری، وی را از بند خارج و نهایتاً بدون امکان دسترسی به وسایل شخصی از جمله داروها و کارت تلفن، او را به زندان قزلحصار کرج منتقل کردند.

عرفان کرم ویسی، وکیل مدافع آقای ابراهیمی طی مصاحبه‌ای با شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، خاطرنشان کرد که تداوم وخامت حال این فعال صنفی معلمان و عدم رسیدگی پزشکی به وضعیت نامناسب وی در زندان، “احتمال نابینا شدن آقای ابراهیمی را در پی خواهد داشت”. 

این وکیل دادگستری با اشاره به نیاز مبرم آقای ابراهیمی به مرخصی درمانی، گفت:‌ متاسفانه تاکنون سازمان زندان‌‌ها و مسئولین زندان اوین، هیچ اعتنایی به وضعیت سلامتی ایشان نداشته و با ارجاع مکرر آقای ابراهیمی به کمیسیون‌های پزشکی و بهداری زندان از انجام چنین درخواستی امتناع نموده‌اند.

جعفر ابراهیمی ۱۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱، جعفر ابراهیمی توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. وی اوایل آبان‌ماه سال ۱۴۰۱، در مرحله بدوی توسط دادگاه انقلاب تهران از بابت اتهام «اجتماع و تبانی» به چهار سال و به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به یک سال حبس و هم‌چنین از بابت مجازات تکمیلی به دو سال محرومیت از فعالیت و عضویت در گروه‌ها و منع خروج از کشور محکوم شده بود. نهایتاً این حکم در آذرماه ۱۴۰۱، توسط دادگاه تجدیدنظر استان تهران عیناً  تایید شد.

جعفر ابراهیمی، معلم، عضو کانون صنفی معلمان تهران و بازرس شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، پیش از این نیز به دلیل فعالیت‌های خود سابقه بازداشت و محکومیت را داشته است.

کولبرنیوز

Next Post

حمایت‌ها از مهدی یراحی گسترده‌تر می‌شود

ی سپتامبر 3 , 2023
مهدی یراحی، هنرمند مردمی، جسور و متعهد در روز سوم شهریورماه ترانه‌ای برای دعوت از زنان جهت دامن زدن به تداوم دفاع از حق پوشش اختیاری، پخش کرد به نام “روسریتو دربیار”. این ترانه زیبا و کوبنده بلافاصله مورد استقبال ده‌ها هزار نفره قرار گرفت، لرزه بر اندام کاربدستان رژیم […]
telegram cloud photo size 4 6028483927540350908

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی