ممانعت از تردد سوختبران در منطقه کله‌گان توسط عوامل سپاه + ویدیو

نیروهای سپاه با همراهی برخی از عوامل محلی خود از تردد سوختبرانی که با موتور سیکلت اقدام به جابجایی سوخت می‌کردند در منطقه کله‌گان جلوگیری کردند.

به گزارش رسیده روز جمعه ۱۸ اسفندماه ۱۴۰۲، نیروهای سپاه با همراهی برخی از عوامل محلی خود از تردد سوختبرانی که با موتور سیکلت اقدام به جابجایی سوخت می‌کردند در منطقه کله‌گان جلوگیری کردند. گفتنی است طی روزهای گذشته چندین دستگاه موتورسیکلت سوختبر از سوی ماموران سپاه در منطقه مرزی کله‌گان توقیف و گالن‌های سوخت آنان را پاره کردند.

همچنین سردار ظریفی فرمانده سپاه قرارگاه عملیاتی سجاد با حضور در مرز جالق از مردم این منطقه خواست از سوختبران‌ دیگر شهرهای بلوچستان در منطقه مرزی جالق جلوگیری کنند که سبب نگرانی مردم منطقه شده است.

سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند.
با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۲ میلادی دستکم ۱۰۵ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۵۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی شدند.

کولبرنیوز

Next Post

آتش‌سوزی در محل دپوی سوخت (منڈی‌) در منطقه سفید آبه از توابع نیمروز + ویدیو

ش آوریل 8 , 2023
یک مکان دپوی سوخت (منڈی‌) گازوییل در منطقه سفدآبه از توابع نیمروز دچار آتش‌سوزی شد و دو خودرو طعمه حریق شدند. به گزارش رسیدە شامگاه امروز جمعه ۱۸ فروردین‌ماه ۱۴۰۲، یک مکان دپوی سوخت (منڈی‌) گازوییل در منطقه سفدآبه از توابع نیمروز دچار آتش‌سوزی شد و دو خودرو طعمه حریق […]
Screenshot 2023 04 07 224746

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی