بوکان؛ قتل یک کاسبکار کورد با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم

در کمین‌گذاری و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم در محور بوکان به مهاباد، یک کاسبکار کورد کشته شد.

به گزارش کولبرنیوز روز پنج‌شنبه دوازدهم مهرماه ۱۴۰۳، نیروهای نظامی رژیم در کمین‌گذاری و تیراندازی مستقیم به سمت یک خودروی کاسبکار، در محور بوکان به مهاباد او را به قتل رساندند.

هویت این کاسبکار «یوسف دشتی» برای کولبرنیوز احراز گردیده است.

با استناد به آمار ثبت شده در کولبرنیوز، در شش ماهه نخست سال ۱۴۰۳، جمعا ۱۴۲ کولبر در مناطق مرزی و مسیرهای بین جاده‌ای استان‌های آذربایجان‌غربی، کوردستان و کرمانشاه بر اثر عواملی هم‌چون تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم، بهمن و سرمازدگی، رفتن روی مین، سقوط از کوه و ارتفاع و سایر موارد کشته و زخمی شده‌اند. از این تعداد جمعا ۳۶ کولبر معادل (۲۵٪) کشته و ۱۰۶ کولبر معادل (۷۵٪) زخمی شدند. از مجموع ۱۴۲ کولبر که در شش ماهه نخست سال ۱۴۰۳ کشته و زخمی شده‌اند، جمعا ۱۲۴ مورد معادل (٪۸۷) با تیراندازی مستقیم و یا ضرب و شتم توسط نیروهای نظامی رژیم صورت گرفته است. از مجموع ۱۴۲ کولبری که در شش ماهه نخست سال ۱۴۰۳ در نوار مرزی کوردستان کشته و زخمی شده‌اند، ۱۰ نفر از آن‌ها کودکان زیر ١٨ سال هستند. در مقایسه‌ی آمار شش ماهه نخست سال ۱۴۰۳ با همان بازه زمانی در سال ۱۴۰۲ ما شاهد افزایش ۶۷٪ کشته و زخمی شدن کولبران در نوارمرزی کوردستان بوده‌ایم.

کولبرنیوز

Next Post

سقز؛ کشتار چندین راس اسب کولبران توسط نیروهای نظامی

پ اکتبر 3 , 2024
نیروهای نظامی رژیم چندین راس اسب کولبران را در نوارمرزی بسطام سقز، کشتند. به گزارش کولبرنیوز، روز جمعه ۶ مهرماه ۱۴۰۳، نیروهای نظامی مستقر در پاسگاه ناوخان در نوارمرزی بسطام سقز، دست‌کم ۹ راس اسب کولبران را مورد هدف تیراندازی قرار داده و کشتند. نیروهای نظامی علاوه بر کشتار اسب‌ها، […]
کشتار چندین راس اسب کولبران توسط نیروهای نظامی

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی