نوسود؛ زخمی شدن سە کولبر توسط نیروهای هنگ‌مرزی

سە کولبر، با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی نوسود زخمی شدند.

photo1701034391

به گزارش کولبرنیوز، روز شنبه یازدهم آذرماه ١۴٠٢، سە کولبر اهل کرمانشاه با تیراندازی نیروهای هنگ‌مرزی در مرز نوسود زخمی شدند.

بر اساس این گزارش هویت این کولبران، «طالب یوسفی» و «امید شکری» هر دو اهل روستای “دشە” از توابع شهرستان پاوه، «حسن (فامیلی نامشخص)» اهل روستای “داریان” از توابع شهرستان پاوه استان کرمانشاه می‌باشد.

گفته می‌شود، این کولبران از ناحیە پا، ران و پشت گردن مورد اصابت گلوله‌ نیروهای هنگ‌مرزی قرار گرفته و زخمی شدەاند.

با استناد به آمار ثبت شده در کولبرنیوز از ابتدای پاییز، از اول مهرماه تا اول آذرماه ١۴٠۲، جمعاً ١۵۴ کولبر در مناطق مرزی کوردستان بر اثر عواملی هم‌چون تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی، ضرب و شتم توسط نیروهای نظامی رژیم و رفتن روی مین، کشته و زخمی شده‌اند.
از این تعداد جمعاً ۹ کولبر کشته و ١۴۵ کولبر نیز زخمی شده‌اند. از مجموع ١۵۴ کولبری که کشته و زخمی شده‌اند ١۴۱ مورد معادل (%٩۲) با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی صورت گرفته است.

کولبرنیوز

Next Post

تجمع شهروندان و کارگران فاریاب در اعتراض به سواستفاده پیمانکاران

ی دسامبر 3 , 2023
شهروندان و کارگران معدن سنگ کروم روستای پشموکی فاریاب در اعتراض به سواستفاده پیمانکاران، دست بە تجمع زدند. به گزارش کولبرنیوز، روز ۱۱ آذرماه ۱۴۰۲، شهروندان روستای پشموکی از توابع شهرستان فاریاب در اعتراض به حقوق پایمال شده خود توسط پیمانکاران معدن سنگ کروم این منطقه تجمع کرده‌اند. به گفته […]
Screenshot 2023 10 26 161227

You May Like