بیاره؛ ضرب و جرح یک کولبر دیگر از سوی نیروهای مرزبانی عراق (حرس الحدود)

نیروهای مرزبانی عراق (حرس الحدود) در مرز بیاره واقع در استان حلبچه، اقلیم کوردستان، اقدام به بازداشت، ضرب و شتم یک کولبر دیگر کردند.

photo 2024 01 21 11 00 20

به گزارش کولبرنیوز روز شنبه ۳۰ دی‌ماه ۱۴۰۲، نیروهای مرزبانی عراق (حرس الحدود) در مرز بیاره واقع در استان حلبچه، اقلیم کوردستان، اقدام به بازداشت، ضرب و شتم یک کولبر به نام فرید پورسام اهل روستای کانی دینار مریوان کردند. بر اساس این گزارش این کولبر برای به دست آوردن اطلاعات در مورد دیگر رفقای کولبر خود که در این مرز مورد ضرب و شتم قرار گرفته بودند به این مرز مراجعه کرده، اما از طرف نیروهای حرس الحدود مورد شکنجه فیزیکی و آزار و ازیت و بازداشت قرار گرفته است. این کولبر توانسته است بعد از مدتی از آنجا فرار کند و به کوردستان ایران بازگردد.

در گزارش دیگر کولبرنیوز روز شنبه ۳۰ دی‌ماه ۱۴۰۲، نیروهای مرزبانی عراق (حرس الحدود) در مرز بیاره واقع در استان حلبچه، اقلیم کوردستان، اقدام به بازداشت، ضرب و شتم و تراشیدن موی سر هشت کولبر با اسامی مبین، پیام، سرکوت، شورش، آرش، صدرالدین، جمال و یوسف کردند. بر اساس این گزارش نیروهای حرس الحدود بعد از شکنجه فیزیکی و روانی و ضبط تلفن همراه این هشت کولبر که اهل شهر جوانرود می‌باشند، آن‌ها را در نقطه صفر مرزی رها کرده‌اند.

نیروهای حرس الحدود عراق که بر اساس توافقنامه جدیدی، جایگزین نیروهای حفاظت‌مرزی اقلیم کوردستان شده‌اند، سر این کولبران را از ته تراشیده و در مدت یک روز بازداشت، هیچ‌گونه آب یا غذایی به آن‌ها نداد‌ه‌اند.

با استناد به آمار ثبت شده در کولبر نیوز در سال ٢٠٢٣ میلادی، جمعاً ٢٩٩ کولبر در مناطق مرزی و مسیرهای بین جاده‌ای استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه بر اثر عواملی هم‌چون تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم، بهمن و سرمازدگی، رفتن روی مین، سقوط از کوه و ارتفاع و سایر موارد کشته و زخمی شده‌اند. از این تعداد جمعاً ۳۲ کولبر معادل (%۱۱) کشته و ٢۶۷ کولبر معادل (%۸۹) نیز زخمی شده‌اند. از مجموع ٢٩٩ کولبری که کشته و زخمی شده‌اند ٢۶١ مورد معادل (%٨٧) با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی صورت گرفته است. هم‌چنین از مجموع ۲۹۹ کولبری که کشته و زخمی شده‌اند، تعداد ۳۰ نفر از آن‌ها کودک زیر ١٨ سال می‌باشند.

کولبرنیوز

Next Post

جان فعال کارگری عثمان اسماعیلی در خطر است!

ی ژانویه 21 , 2024
کمیته دفاع از عثمان اسماعیلی فعال کارگری دربند، اطلاعیه شماره نهم خود را در مورد وضعیت سلامت وی منتشر کرد. کارگران ، مردم آزادیخواه !جان عثمان اسماعیلی فعال کارگری دربند در زندان مرکزی سقز در خطر است. سوم دی ماه سال جاری بود که پزشکان متخصص پزشکی قانونی سقز نسبت […]
IMG 3596 1

You May Like