نوسود؛ زخمی شدن دستکم دو کولبر توسط نیروهای هنگ‌مرزی

دستکم دو کولبر با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی نوسود زخمی شدند.

6021874625706836806

به گزارش کولبرنیوز شامگاه دوشنبه دوم مهر‌ماه ۱۴۰۳، نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی نوسود با سلاح ساچمه‌ای به سوی گروهی از کولبران آتش گشودند که در نتیجه آن دستکم دو کولبر زخمی شدند. بر اساس این گزارش این کولبران از ناحیه کمر، پشت، ران و بازو به شدت زخمی شده‌اند. تا زمان تنظیم این گزارش هویت این کولبران برای کولبرنیوز احراز نشده است.

با استناد به آمار ثبت شده در کولبرنیوز، در شش ماهه نخست سال ۱۴۰۳، جمعا ۱۴۲ کولبر در مناطق مرزی و مسیرهای بین جاده‌ای استان‌های آذربایجان‌غربی، کوردستان و کرمانشاه بر اثر عواملی هم‌چون تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم، بهمن و سرمازدگی، رفتن روی مین، سقوط از کوه و ارتفاع و سایر موارد کشته و زخمی شده‌اند. از این تعداد جمعا ۳۶ کولبر معادل (۲۵٪) کشته و ۱۰۶ کولبر معادل (۷۵٪) زخمی شدند. از مجموع ۱۴۲ کولبر که در شش ماهه نخست سال ۱۴۰۳ کشته و زخمی شده‌اند، جمعا ۱۲۴ مورد معادل (٪۸۷) با تیراندازی مستقیم و یا ضرب و شتم توسط نیروهای نظامی رژیم صورت گرفته است. از مجموع ۱۴۲ کولبری که در شش ماهه نخست سال ۱۴۰۳ در نوار مرزی کوردستان کشته و زخمی شده‌اند، ۱۰ نفر از آن‌ها کودکان زیر ١٨ سال هستند. در مقایسه‌ی آمار شش ماهه نخست سال ۱۴۰۳ با همان بازه زمانی در سال ۱۴۰۲ ما شاهد افزایش ۶۷٪ کشته و زخمی شدن کولبران در نوارمرزی کوردستان بوده‌ایم.

کولبرنیوز

Next Post

همدردی شریفه محمدی از زندان با خانواده کارگران کشته شده در حادثه معدن طبس

س سپتامبر 24 , 2024
اختصاصی؛ اولین نامه شریفه محمدی پس از صدور حکم اعدام توضیح: شریفه محمدی، فعال مستقل کارگری که در زندان لاکان رشت محبوس است، برای اولین بار پس صدور حکم اعدام، نامه‌ای نوشته است که در آن ضمن نوشتن پیام‌هایی برای فرزند و همسر خودش، به مساله مرگ کارگران معدن در […]
2024 09 24 14.52.55

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی