اتحاد و همبستگی کوردستان؛ اعتصاب عمومی در دومین سالگرد انقلاب ژینا

IMG 9129

گزارش‌های دریافتی از امروز، یک‌شنبه بیست و پنجم شهریورماه ۱۴۰۳، نشان‌دهنده برگزاری موفقیت‌آمیز اعتصاب عمومی در بسیاری از شهرهای کوردستان است. این اعتصاب که به مناسبت دومین سالگرد خیزش انقلابی ژینا و به یاد ژینا امینی و تمامی جانباختگان راه آزادی برگزار شد، با تعطیلی گسترده مغازه‌ها، بازارها، مدارس و سایر فعالیت‌های اقتصادی، پیام روشن و قاطع از اتحاد و همبستگی مردم کوردستان به حکومت سرکوبگر جمهوری اسلامی بود.

با وجود تهدیدها و تلاش‌های رژیم برای جلوگیری از برگزاری این اعتصاب، از جمله بازداشت‌های گسترده در هفته‌های گذشته، میلیتاریزه کردن شهرها و فشار بر کسبه، بازاریان و خانواده‌های جانباختگان و… مردم کوردستان با اراده‌ای راسخ بار دیگر نفرت و نارضایتی خود از سال‌ها ظلم، تبعیض و سرکوب رژیم اسلامی را به نمایش گذاشتند. این حرکت جمعی نه تنها نشان‌دهنده مقاومت مردم در برابر دستگاه سرکوب رژیم است، بلکه اثباتی بر زنده بودن این خیزش انقلابی ژینا و ریشه‌دار بودن مطالبات آزادی‌خواهانه و عدالت‌طلبانه آن در بطن جامعه است. این اعتصاب به‌مثابه یک رفراندوم مردمی بود که بیش از پیش، ماهیت سرکوبگرانه جمهوری اسلامی را رسوا ساخت و همزمان نفرت عمیق مردم کوردستان و قدرت و اراده جمعی آنان را علیه این رژیم به نمایش گذاشت.

پیروزی امروز، همچون دیگر موفقیت‌های مردم کوردستان از آغاز جنبش آزادی‌خواهانه، به ویژه در چهل و پنج سال گذشته، برگ درخشانی به تاریخ پرافتخار این مبارزه مردمی افزود.

کولبرنیوز این پیروزی بزرگ و باشکوه را به مردم کوردستان تبریک می‌گوید.

هیئت مدیره کولبرنیوز

کولبرنیوز

Next Post

پیروزی اعتصاب عمومی در کوردستان

د سپتامبر 16 , 2024
امروز یکشنبه ۲۵ شهریور شهرهای کوردستان در دومین سالروز قتل حکومتی ژینا امینی و آغاز خیزش انقلابی زن زندگی آزادی در اعتصاب عمومی است. اعتصاب عمومی که به فراخوان تشکل‌های اجتماعی-مدنی و احزاب سیاسی در کوردستان از جمله کومه‌له-سازمان کوردستان حزب کمونیست ایران برگزار شد. وسعت اعتصاب عمومی بسیار چشمگیر […]
5996914075373782613

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی