بیانیه‌ی انجمن صنفی معلمان کردستان-دیواندره

بیانیه‌ی انجمن صنفی معلمان کردستان-دیواندره

photo 2022 07 18 19 03 22

به نام خداوند جان و خرد

جوامع امروزی در رویارویی با مشکلات‌شان می‌کوشند از روزنه گفتمان و دیالوگ ندایشان را به گوش مسئولین برسانند و به مدد تعامل دوسویه میان دولت و مردم به حل مشکلات فوق نائل آیند. در این بین جامعه نیز با تکیه بر انباشت معرفتی خود به صفوف و اصناف مختلف تقسیم می‌شوند که هر کدام به تنهایی به بازنمایی نواقص موجود پرداخته و در عین حال همگی‌ متحدا خواستار بهبود اوضاع موجودند، گویی هر کدام کلید موسیقیایی جدا هستند که در کنار هم نوایی دلنشین ساطع می‌کنند. حضور چنین اصناف و پژواک انتقادشان است که سبب می‌شود جریان سازندگی و حیات در بطن جامعه پاینده بماند. انجمن‌های صنفی معلمان ایران نیز از این قاعده مستثنی نیستند و تلاش کردەاند با تکیه بر استدلال‌های عقل‌گرایانه درونی و نیز تشکل یابی و تجمعات قانونمند بر پایه اصول ۲۶ و ۲٧ قانون اساسی مشکلات آموزشی و معیشتی فرهنگیان را به گوش صاحب منصبان برسانند. اما دریغ از گوش شنوایی. با کمال تاسف دولت فعالیت‌های مسالمت‌آمیز فرهنگیان را به باد سرکوب گرفته و به زعم خویش به تارومار کردن فرهنگیان می‌پردازد، به این امید که دیگر هیچ معلمی نه از حق سخن بگوید و نه در پی آن باشد.

در پیش گرفتن این رویە نامیمون سبب شدە که اکنون معلمان بسیاری یا در زندانند و یا پرونده‌شان همچنان مفتوح است. در این بین معلمان شریف دیواندره‌ آقایان پرویز احسنی، هیوا قریشی، کاوه محمدزاده و امید شاه‌محمدی را به گناه فعالیت‌های صنفی به بند کشیده‌اند و پس از گذشت یک ماه هیچ پاسخ قانع کننده‌ای از سوی دستگاه‌ قضایی و امنیتی به خانواده‌‌ها و همکارانشان داده نمی‌شود.

شاید گمان می‌رود تنها فرهنگیان دیواندره‌ هستند که دل در گرو دوستان‌ دربند دارند. اما روزی نیست که شهروندان و فرهنگیان سایر شهرهای ایران جویای حال عزیزان‌شان نباشند، چراکه همگی‌ چشم به راه برادران‌ خود هستند.

بدین وسیله از دستگاه قضایی و امنیتی می‌خواهیم که نسبت به آزادسازی همکاران‌مان اقدام نمودە و بیش از این خانوادەها و جامعه فرهنگیان را در تنگنا قرار ندهند و دریچه‌ی تعامل را باز نگه دارند. در غیر این صورت فرهنگیان و خانواده‌ی همکاران زندانی خاموش نخواهند نشست و از تمام توان عقلانی و میدانی قانونمند خود جهت آزادسازی این عزیزان بهره خواهند برد و چنانچه بازداشت همکاران ادامه یابد، چارەای جز فراخوان تجمع و تحصن تا حصول نتیجه نخواهیم داشت. مُصراََ از دستگاه قضا می‌خواهیم به حق و عدل رفتار کنند تا امید مردم بە اجرای عدالت صدمە نبیند. هشدار می‌دهیم، اگر باز صدایمان را نشنوند و کماکان ما را پشت درهای بستە با وعدەهای توخالی نگه دارند، فرهنگیان این شهرستان در پاسخ به اقدامات غیرقانونی چاره‌ای جز حضور اعتراضی و میدانی ندارند و بی‌شک در این مسیر دوستان، خویشاوندان و حتی فرهنگیان ایران نیز همراه خواهند بود و تا حصول نتیجه بر این رای استواریم.

انجمن صنفی معلمان کردستان-دیواندره

۲٧ تیرماه ۱٤٠١

کولبرنیوز

Next Post

آزادی محمدعلی زحمتکش از فعالین صنفی معلمان استان فارس

س جولای 19 , 2022
محمدعلی زحمتکش فعال صنفی معلمان و بازرس انجمن صنفی معلمان استان فارس پس از ۶۶ روز بازداشت آزاد شد. به گزارش شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان ایران، محمد علی زحمتکش بازرس انجمن صنفی معلمان استان فارس که روز ۲٤ اردیبهشت‌ماه دستگیر شده بود، امروز سه‌شنبه ۲۸ تيرماه ۱٤٠١ پس از […]
photo 2022 07 19 13 53 27

You May Like