بانه؛ زخمی شدن یک کولبر توسط نیروهای هنگ‌مرزی

خلیل چلبی کولبر اهل ربط سردشت با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی بانه به شدت مجروح شد.

5976694730848847381

به گزارش کولبرنیوز روز جمعه نهم شهریورماه ۱۴۰۳، نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی بانه اتومبیل حامل کولبران را مورد هدف تیراندازی مستقیم قرار داده و یک کولبر را به شدت زخمی کرده‌اند. هویت این کولبر “خلیل چلبی” اهل بخش ربط سردشت برای کولبرنیوز احراز شده است.
بر اساس این گزارش این کولبر از ناحیه پش به شدت زخمی شده است و در یکی از بیمارستان‌های تهران مورد عمل جراحی قرار گرفته است.
لازم به ذکر است که وضعیت عمومی این کولبر وخیم اعلام شده است و گلوله به نزدیکی قلب او اصابت کرده است.

با استناد به آمار ثبت شده در کولبرنیوز، در شش ماهه نخست سال ۲۰۲۴ میلادی، جمعاً ۲۷۰ کولبر در مناطق مرزی و مسیرهای بین جاده‌ای استان‌های آذربایجان‌غربی، کوردستان و کرمانشاه بر اثر عواملی هم‌چون تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم، بهمن و سرمازدگی، رفتن روی مین، سقوط از کوه و ارتفاع و سایر موارد کشته و زخمی شده‌اند. از این تعداد جمعاً ۳۴ کولبر، معادل (۱۳٪) کشته و ٢٣۶ کولبر معادل (۸۷٪) زخمی شدند.
از مجموع ۲۷۰ کولبری که در شش ماهه نخست سال ۲۰۲۴ کشته و زخمی شده‌اند، جمعاً ۲٢٢ مورد معادل (۸۲٪) با تیراندازی مستقیم و یا ضرب و شتم توسط نیروهای نظامی رژیم صورت گرفته است.
هم‌چنین از مجموع ۲۷۰ کولبری که در شش ماهه نخست سال ۲۰۲۴ در نوار مرزی کوردستان کشته و زخمی شده‌اند، ۲۰ تن از آن‌ها کودکان زیر ١٨ سال هستند. در مقایسه‌ی آمار شش ماهه نخست سال ۲۰۲۴ با همان بازه زمانی در سال ۲۰۲۳، ما شاهد افزایش ٢١٨٪ کشته و زخمی شدن کولبران در نوارمرزی کوردستان بوده‌ایم.

کولبرنیوز

Next Post

نظر سنجی‌های دولتی بر نابسامان بودن وضع رژیم گواهی می‌دهند

د سپتامبر 9 , 2024
نهاد «دفتر طرح‌های ملی»، یک هفته مانده به پایان دومین سال خیزش انقلابی “زن، زندگی، آزادی” یک ارزیابی دولتی منتشر کرده تحت عنوان «موج چهارم پیمایش ملی ارزش‌ها و نگرش‌های ایرانیان». این پیمایش یا باصطلاح نظر‌ سنجی که قطعا از هفت خوان سانسور گذشته است، در روز یکشنبه ۱۸ شهریورماه […]
سنجی‌های دولتی بر نابسامان بودن وضع رژیم گواهی می‌دهند

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی