ایرانشهر؛ تیراندازی و تعقیب و گریز یک خودرو سوختبر توسط افراد مسلح ناشناس

در محور خاش-ایرانشهر یک خودرو سوختبر توسط افراد مسلح ناشناس مورد تعقیب و گریز و تیراندازی مستقیم قرار گرفت.

به گزارش کولبرنیوز به نقل از منابع بلوچستان، بامداد روز چهارشنبه ۱۶ خردادماه ۱۴۰۳، افراد مسلح ناشناس در محور خاش به ایرانشهر یک خودرو سوختبر را مورد تعقیب قرار داده و به سمتش شلیک مستقیم کردند.

به گفته منابع محلی: «بامداد امروز حوالی ساعت ۰۰:۳۰ دقیقا افراد مسلح ناشناس سرنشینان دو خودرو پژو ۴۰۵ که گمان میرود سارقین بودند حدفاصل روستای کارواندر محور خاش به ایرانشهر یک سوختبر را تعقیب کرده و با شلیک مستقیم به لاستیک خودرو سوختبران قصد متوقف کردن آنها داشتند که موفق به توقف نشدند.»

منابع افزوده‌اند: «هر چهار چرخ خودرو سوختبر توسط این افراد مسلح مورد هدف گلوله قرار گرفته شده‌اند اما راننده سوختبر بخاطر نه ایستاده و از محل با خودرو مورد هدف قرار گرفته شده موفق به فرار شده است.»

سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند. با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۳ میلادی دستکم ۱۷۲ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۴۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی که از این آمار ۱١ تن کودک بودند.

کولبرنیوز

Next Post

بندرعباس؛ احراز هویت یکی از دو سوختبر کشته شده توسط نیروهای انتظامی رژیم

پ ژوئن 6 , 2024
 در پی تیراندازی نیروهای نظامی در ورودی بندرعباس، دو سوختبر با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم کشته شدند. به گزارش کولبرنیوز به نقل از منابع بلوچستان، هویت یکی از دو سوختبر جان باخته در شامگاه روز گذشته سه‌شنبه ۱۵ خردادماه ۱۴۰۳، در پی تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی در ورودی بندرعباس […]
photo 2024 06 06 07 35 27

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی