جان باختن یک سوختبر نوجوان در پی انفجار و آتش سوزی یک خودرو در کله‌گان

روز شنبه ۳ تیرماه ۱۴۰۲، یک سوختبر نوجوان بر اثر انفجار و آتش سوزی یک خودرو در کله‌گان جان باخت.

photo 2023 06 24 21 19 26

به گزارش کولبرنیوز بە نقل از حال‌وش، روز شنبه ۳ تیرماه ۱۴۰۲، در پی آتش سوزی و انفجار یک دستگاه خودرو سوختبری در منطقه بچه‌راهی واقع در مرز کله‌گان، یک سوختبر نوجوان در آتش سوخت و جان خود را از دست داد.

گفتنی است این اتفاق بر اثر شدت گرمای هوا و انفجار مواد سوخت داخل خودرو رخ داده و راننده که یک نوجوان بلوچ بود جان خود را از دست داده است.

از هویت سوختبر نوجوان تا این لحظه اطلاعاتی در دست نیست.

سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند. با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۲ میلادی دستکم ۱۰۵ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۵۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی شدند.

کولبرنیوز

Next Post

کشته شدن یک کولبر جوان در مرز "هنگژال" بانه

ی ژوئن 25 , 2023
یک کولبر ۲۷ ساله در مرز “هنگژال” بانه با شلیک مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی کشتە شد. به گزارش کولبرنیوز، روز شنبه ۳ تیرماه ۱٤٠۲، یک کولبر ۲۷ ساله در مرز “هنگژال” بانه از ناحیه سر مورد هدف شلیک مستقیم نیروهای هنگ مرزی قرار گرفته و جان خود را از دست داد. […]
photo 2023 06 24 22 23 05

You May Like