زاهدان؛ جانباختن دومین دو برادر سوختبر مجروح شده

دومین برادر سوخنبر مجروح شده در پی تیراندازی نیروهای نظامی در زاهدان پس از شش روز جانباخت. 

IMG 4794

به گزارش کولبرنیوز، روز یکشنبه پنجم فروردین‌ماه ۱۴۰۳، دومین برادر سوختبر بلوچ که توسط نیروهای لباس شخصی و امنیتی مستقر در محور زاهدان در منطقه پوگی حاجی‌آباد زاهدان که با انداختن خارک زیر چرخ‌های خودروی سوختبر در حال حرکت‌ و تیراندازی مستقیم منجر به آتش سوزی خودرو و مجروح شدن‌ دو سرنشین آن شده بود، پس از شش روز مجروحیت در بیمارستان امام علی زاهدان بر اثر شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.

هویت سوختبر جان باخته، «اسماعیل صالح‌ نژاد» حدوداً ١٨ ساله عنوان شده است. 

هویت برادر اسماعیل که روز گذشته پس از پنج روز جراحت جان خود را در بیمارستان امام علی زاهدان از دست داده بود، «باسط صالح‌ نژاد» ٢۵ ساله، فرزند محمدحسین مجرد و هر دو اهل منطقه شیرآباد زاهدان عنوان شده بود.

بدنبال تیراندازی و انداختن خارک و نتیجتاً واژگونی و دچار حریق شدن خودرو، این دو برادر دچار سوختگی شده و در حالت بیهوشی به بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان امام علی زاهدان منتقل شده بودند. 

گفتنی است که این حادثه حوالی ساعت ۱۲:۳۰ دقیقه ظهر رخ داده و نیروهای لباس شخصی رژیم جمهوری اسلامی ایران که سرنشینان یک خودروی پژو پلاک شخصی بودند برای متوقف کردن خودروی سوختبر مقابل لاستیک های آن خارک انداخته و با تیراندازی مستقیم که به باک خودرو اصابت کرده باعث آتش گرفتن خودرو شده اند.

لازم به ذکر است که بدنبال دچار حریق شدن خودروی این سوختبران، نیروهای لباس شخصی رژیم جمهوری اسلامی ایران بدون آنکه کمک کرده و سرنشینان را از خودرو خارج کنند، از محل متواری شده‌اند.

سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند. با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۳ میلادی دستکم ۱۷۲ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۴۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی که از این آمار ۱١ تن کودک بودند.

کولبرنیوز

Next Post

نوروز در کوردستان: تقابل آشکار با‌ رژیم اسلامی

ی مارس 24 , 2024
جشن‌های نوروزی در کوردستان امسال با شکوه و گستردگی بی‌سابقه‌ای برگزار شد. مردم در اکثر شهرها و روستاها با پوشیدن لباس‌های رنگارنگ و شاد، رقص و پایکوبی، و استفاده از شعارها و نمادهای سیاسی کوردی، بار دیگر انزجار خود از حکومت جمهوری اسلامی را به نمایش گذاشته و در عمل […]
photo 2024 03 24 13 34 25

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی