دشتیاری؛ غرق شدن یک کودک بلوچ در هوٹگ

زکریا پادار کودک ۹ ساله بلوچ پس از سقوط به داخل یک هوٹگ (هوتگ) در شهرستان دشتیاری، غرق شده و جان خود را از دست داد.

ed01b37f c8a9 4f21 88f2 b81b9de46195

به گزارش کولبرنیوز روز پنج‌شنبه ۲۶ بهمن‌ماه ۱۴۰۲، یک کودک بلوچ پس از سقوط به داخل یک هوٹگ (هوتگ) در شهرستان دشتیاری، غرق شده و جان خود را از دست داد. هویت این کودک “زکریا پادار (پارِس کلمتی)” ۹ ساله، فرزند عبدالرسول و اهل ریمدان عنوان شده است.
بر اساس این گزارش، زکریا به همراه چند کودک دیگر در حال بازی بوده که به درون هوتگ سقوط کرده و جان خود را بر اثر غرق‌شدگی از دست می‌دهد.

عدم فنس‌کشی هوتک‌ها و بی‌تفاوتی مسئولین در ساماندهی آن‌ها سالانه باعث جان باختن بسیاری از کودکان در شهرستان‌های چابهار و دشتیاری می‌شود.
هوتک یا هوتگ، گودال حفرشده برای ذخیره آب است که بیشتر برای مصرف احشام به کار می‌رود، اما در سال‌های اخیر با بحران کمبود آب در بلوچستان مردم از آب هوتک‌ها برای شرب و مصارف خانگی استفاده می‌کنند.
به گزارش کمپین فعالین بلوچ، طی سال ٢٠٢۳، جمعاً ٩٨ مورد نقض حقوق کودکان در بلوچستان ثبت شده است. دستکم ٢٧ کودک کشته، ١٧ کودک زخمی، ٣ کودک در آب غرق شده‌اند، ٣٨ کودک بازداشت و هم‌چنین یک کودک‌همسر با ضرب گلوله کشته شده است.

کولبرنیوز

Next Post

نقده؛ محکومیت ابراهیم‌ رسول‌‌پور به حبس

پ فوریه 15 , 2024
ابراهیم‌ رسول‌‌پور، متهم محبوس در زندان نقده توسط شعبه ١٠٣ دادگاه کیفری این شهرستان به یک سال حبس تعزیری محکوم شد. به گزارش کولبرنیوز، بر اساس حکمی که روز سه‌شنبه بیست و چهارم بهمن‌ماه ۱۴۰۲، توسط شعبه ١٠٣ دادگاه کیفری نقده به ریاست قاضی حجازی صادر شده است، ابراهیم رسول‌پور به  […]
eb897cee e9fa 4183 b021 1adadc3aeb54

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی